בריאות

המפעל הזה מסכן את תושבי העיר הסמוכה: נסגר באופן מיידי

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו הפסקה מנהלי שלישי במספר החודש, למפעל באזור התעשייה עטרות בירושלים: א.א. שיווק בטון והשקעות; המפעל הפר את התנאים הסביבתיים וגרם לזיהום אוויר
מערכת ice | 
המפעל המזהם בישראל תחת אזהרה (צילום shutterstock)
מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר, הוציא צו הפסקה מנהלי לחברת א.א. שיווק בטון והשקעות בע"מ, המפעילה מפעל בטון באזור התעשייה עטרות בירושלים, לאור העובדה שהפעילה אותו תוך הפרת התנאים הסביבתיים שדרש המשרד על פי חוק וגרמה לזיהום אוויר. צו זה מצטרף לצווים שהוציא החודש מנהל מחוז ירושלים לחברת אשטרום תעשיות ולחברת אלבראק להובלות המפעילות מפעלי בטון באזור התעשייה עטרות בירושלים.
התנאים הסביבתיים ברישיון העסק של מפעל הבטון שמפעילה חברת הבטון א.א. שיווק בטון והשקעות בע"מ  כוללים שורה של דרישות תשתית ותפעול שנועדו למנוע זיהום אוויר חלקיקי. הדרישות ברישיון העסק מהוות חלק משורת צעדים שנקט המשרד מול עסקים באזור התעשייה עטרות, שהם בעלי פוטנציאל גרימת אבק במהלך פעילותם, ובכלל זה מפעלי בטון, לצורך צמצום זיהום האוויר באזור. 

הדרישות המחמירות בנושא איכות האוויר נובעות מזיהום אוויר קשה ממנו סובל אזור התעשייה עטרות, כפי שעולה מתוצאות ניטור אוויר המבוצע בעטרות. התוצאות מצביעות על ריכוזים גבוהים מאד של חומר חלקיקי עדין מרחף (חלקיקים נשימים PM10), החורגים מערכי סביבה ואף מערכי התרעה הקבועים בחוק אוויר נקי, ובכך מהווים זיהום אוויר חזק או בלתי סביר על פי החוק. 
חומר חלקיקי עדין מרחף הוא מזהם בעל השפעות חמורות על בריאות האדם. הפרה של תנאי רישיון העסק בנושא איכות האוויר מובילה לזיהום האוויר בעטרות ולפגיעה פוטנציאלית בבריאות האוכלוסייה הנחשפת לזיהום זה. בחודש אפריל 2024 ערך מחוז ירושלים של המשרד שימוע לחברה, לאחר שנמצאו ליקויים חמורים במהלך החודשים שקדמו לכך, ובסיכומו דרש המשרד מהחברה לתקן שורה של ליקויים וביניהם שיפור מצב ניקיון שטחי העסק, תחזוקה של תאי האחסון, חידוש וילונות ועוד.
במסגרת סיורים שנערכו במפעל על ידי מחוז ירושלים של המשרד ועיריית ירושלים, במהלך החודשים האחרונים, עלה כי העסק ממשיך לפעול כאשר משטחי העבודה מלוכלכים, חומרים גולשים מתאי האחסון, הווילונות בתאי האחסון אינם תקינים ומשאיות יוצאות משטח העסק ללא שטיפה במערכת שטיפת הגלגלים, תוך גרימת זיהום אוויר ובניגוד לדרישות המשרד. לפיכך, החליט מנהל מחוז ירושלים של המשרד, שוני גולדברגר, להוציא צו הפסקה מנהלי אשר דורש את הפסקת פעילות המפעל באופן מיידי. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפקח ולנקוט בצעדים הנדרשים לצורך אכיפת הצו, ככל שידרשו, במטרה לשמור על בריאות הציבור.
מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר: "אנו במשרד להגנת הסביבה ממשיכים בביצוע פעולות אכיפה במטרה לצמצם את זיהום האוויר החמור באזור התעשייה עטרות. הוצאנו באחרונה שני צווי הפסקה מנהליים למפעלי בטון הפועלים באזור, וכעת הצו השלישי הוא למפעל הבטון של חברת א.א. שיווק בטון והשקעות, הפועל בניגוד לתנאים הסביבתיים ברישיון העסק שלו תוך יצירת מפגעי אבק חמורים. נמשיך לפקח ולאכוף מול מפעלים באזור התעשייה בפרט וברחבי המחוז בכלל, במטרה לשמור על אוויר נקי ועל בריאות הציבור"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה