בריאות

נגיף חדש משתולל בישראל: גורם למוות בקרב 30% מהנדבקים

נגיף חדש ומסוכן מאוד משתולל לראשונה בישראל אחרי שהתגלה בבקר בצפון,  והופץ באמצעות הקרציות שעלו על הפרות. הנגיף פוגע גם בבקר וגם בבני אדם, והוא כל-כך קטלני שכמעט שליש מהנדבקים בו מוצאים את מותם. אז מה עליכם לדעת ובאילו משנה זהירות אתם צריכים לנקוט?
מערכת ice | 
נגיף האבולה (צילום shutterstock)
נגיף חדש ומסוכן מאוד משתולל לראשונה בישראל אחרי שהתגלה בבקר הרועה ברמת הגולן, מזרח עמק יזרעאל ודרום הכרמל, והופץ באמצעות הקרציות שעלו על הפרות. למעשה, אותו נגיף קטלני, שגורם למחלת קדחת דימומית קרימיאן-קונגו (CCHF), מסוגל לעבור גם לבעלי חיים והוא מביא לשיעור תמותה של 30% מבני האדם שנדבקים בו.
על פי דיווח אמש (רביעי) ב"מאקו", במשרד החקלאות כבר הודיע על התפשטות הנגיף למשרד הבריאות, וביקשו לנקוט במשנה זהירות. על פי משרד החקלאות, הנגיף כאמור פוגע גם בבקר וגם בבני אדם. לטענתם: "לרוב, המחלה מופיעה ללא תסמינים בבעלי חיים, אך יכולה לגרום לתחלואה חמורה בבני אדם".
הנגיף הקטלני מועבר באמצעות עקיצת קרצייה, אך במקרים מסוימים הוא עלול לעבור גם דרך מגע עם נוזלי גוף של בקר וצאן נגוע. אגב, לא ניתן להידבק בנגיף באמצעות אכילת בקר נגוע, ובנוסף צריך קרבה צמודה מאוד לאותם בעלי חיים נגועים כדי להידבק במחלה, כך שהסכנה העיקרית היא בקרב חקלאים.
לפיכך, במשרד הבריאות ממליצים למי שעובדים עם בעלי חיים או בבתי מטבחיים, להשתמש בכפפות ובסינר כל הזמן, להשתדל ללבוש לבוש ארוך ולהשתמש בתכשירים דוחי קרציות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה