בריאות

פירות וירקות - מקלפים או רק שוטפים? מחקר חדש עומד להפתיע אתכם

מחקר חדש מראה שקילוף פירות וירקות הוא היעיל ביותר בהסרת שאריות חומרי ההדברה, ולעיתים שטיפה במים בלבד אינה מספיקה. יש המציעים להשרות את התוצרת במים עם מלח או חומץ כדי לשמור על יתרונות הסיבים התזונתיים שבקליפות ולצמצם את חשיפתנו לחומרים מזיקים

מערכת ice |  1
פירות וירקות (צילום shutterstock)
פירות וירקות הם מרכיב חשוב בתזונה בריאה, אך התמקדות בחשיפתנו לחומרי הדברה, שנמצאים בעיקר בקליפותיהם, עוררה שאלות רבות. מחקר חדש שפורסם בכתב העת *Nano Letters* ופרטיו הובאו בעברית על ידי הדיאטנית הקלינית ירדן נגלשטיין ב-N12, מציע כי קילוף הוא הדרך היעילה ביותר להסרת שאריות חומרי ההדברה, כפי שהראו תוצאותיו.
כמו כן, מחקר זה מדגיש ששטיפה במים בלבד אינה מספיקה להורדת חומרי ההדברה, בעיקר משום שאלה מסיסים בשומן ונותרים על הקליפה. פרופסור דונגדונג יה, אחד החוקרים, מציין שפעולת הקילוף יכולה להסיר את רוב החומרים המזיקים, בניגוד להמלצות הקיימות לשטיפה בלבד.
 
ד"ר בריאן קווק לה, מדען מזון, מסביר ששיטות נוספות כמו השרייה במים עם מלח, סודה לשתייה או חומץ יכולות גם הן לסייע בהפחתת שאריות חומרי ההדברה. עם זאת, הוא מדגיש שגם לאחר שטיפות ושטיפות מסחריות, לא תמיד כל החומרים מוסרים כיוון שהם מסיסים בשומן. אם כך, מומלץ לנקוט באמצעים כדי להפחית את חשיפתנו לחומרי הדברה.
 
נגלשטיין כותבת כי ניתן להשרות את התוצרת במים עם מלח או חומץ כדי לשמור על יתרונות קליפת הפירות והירקות, שמכילה סיבים תזונתיים חיוניים. ההמלצה הסופית היא לשלב בין טיפול נכון בפירות וירקות ושמירה על כללים פשוטים, כדי להימנע מחשיפה לחומרי הדברה ולהשיג תזונה מאוזנת ובריאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אורגני או לפחות חקלאות מבוקרת ולא חקלאות הדברה.מי ביוב
    חקי חיון 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקי חיון להשתדל לצרוך מזון אורגני או לכל הפחות לצרוך חקלאות מבוקרת איכות ולא לצרוך חקלאות מוּדברת (חקלאות מבוססת הדברה) וגם לא לצרוך חקלאות שהושקתה במים לא נקיים כמי ביוב למשל. אגב , השריית ירקות ופירות במים מאבדת להם את המלחים והמינירלים. ..איני משרה ירקות ופירות במים וגם איני מקלפם אלא שוטפם באופן סביר ובכך מסתפק.
    סגור