בריאות

טיפים לחופש הגדול: כך תשמרו על תזונה נכונה ובריאות ילדיכם

מורן לבבי, דיאטנית העובדת במכבי, אספה רשימה של המלצות להתנהלות נכונה במהלך חודשי הקיץ. איך כדאי לפעול וממה כדאי להימנע? וגם: איך מתמודדים עם יציאות לבריכה ולקולנוע שם מצופה מאתנו לקנות אוכל בריא פחות?
מערכת ice | 
תזונה (צילום ideogram.ai)
החופש הגדול מביא עמו אתגרים רבים. לא רק חוסר התעסוקה, הסכנות מהחום והחשמל הביתי, אלא גם חששות מפני אכילה לא מסודרת ובריאה. מורן לבבי, דיאטנית קלינית שעובדת במכבי שירותי בריאות במחוז הצפון, אספה טיפים לשמירה על התנהלות בריאה בנושא זה במהלך החופש. 
הטיפ הראשון שמציאה לבבי הוא דאגה לסביבה ביתית מיטיבה ואיכותית בתוך הבית. לדבריה, בגלל שהילדים נמצאים שעות ארוכות בבית במהלך החופש כדאי לדאוג שהמרחב הביתי יהיה מלא באוכל נגיש ובריא. בנוסף היא מציעה לשים את האוכל הפחות בריא (כמו חטיפים וג'אנק פוד) במקום נגיש פחות ולא בטווח הראייה. בנוסף, לבבי ממליצה לצמצם אכילה מחוץ לבית. במקרים של יציאה לבילוי בבריכה או בילויים דומים היא ממליצה להביא אוכל מוכן מהבית - פירות וירקות חתוכים, כריכים מושקעים ועוד. 
בנוסף, לבבי ממליצה להקפיד על ארוחות מסודרות ומשותפות. לדבריה, אכילה מסודרת מונעת הגעה למצב של רעב גדול ומפחיתה נשנושים במהלך היום. את הארוחה הראשונה רצוי לאכול עד שעה מרגע ההתעוררות. הארוחות, לדבריה, צריכות להיות אירוע משפחתי, והיא ממליצה כי לפחות הורה אחד ישב עם הילדים בזמן האוכל. במידה והדבר לא אפשרי - רצוי להכין אוכל מראש או להסביר לילדים כיצד להכין אוכל מזין ובריא.
עוד טיפ הקשור לדינמיקה המשפחתית הוא שמירה על אווירה נעימה בבית. "על ידי הקשבה לילדים וגמישות יחד עם גבולות ברורים והגיוניים. קבעו כללים רק למצבים בהם הילדים שלכם נמצאים אתכם. למשל, בבית: אוכלים ליד שולחן, ממתק אחה"צ. מחוץ לבית: בבריכה קונים ארטיק פעמיים בשבוע, בקולנוע מזמינים פופקורן קטן", ממליצה הדיאטנית. המלצה נוספת היא הקפדה על פעילות אקטיבית כמו טיולים עם הכלב, משחקי כדור וכו'. תוך כדי כך כדי להגביל את זמן המסכים. 
למרות כל הטיפים והכללים, ההמלצה האחרונה של לבבי היא דווקא לגלות גמישות ו"לקחת את החופש בקלות". לדבריה כדאי לזכור שהחופש הוא הזמן של הילדים לנוח, לעשות כיף וליהנות. "שמרו על מודל חלוקת האחריות באכילה בין הורים וילדים, כאשר האחריות שלכם לדאוג לארוחות מסודרות ,מזינות וביחד ,ללא מסכים . תנו דוגמא אישית לאכילה בריאה ומגוונת וקבעו גבולות הגיוניים ושיח נעים בנושא האוכל והאכילה. האחריות של הילדים לבחור קמה וכמה לאכול מהמגוון שנמצא בארוחה. הראו להם שאתם סומכים עליהם שישתפו פעולה, שחררו את עצמכם ממעקב ושיטור אחריהם".
לבבי מדגישה את חשיבות ההכנה המוקדמת: "חשוב להיערך מראש בחופשת הקיץ, מצריך ממכם ההורים התארגנות ותכנון מערך התזונה בבית בכדי למנוע אכילה לא בריאה ומופרזת. יחד עם זאת, מצאו את נקודת האיזון שבה הילדים גם יאכלו בריא ומזין וגם תשמרו על אוירה נעימה בבית , ללא מאבקים סביב האוכל, האכילה והמסכים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה