בריאות

בשורה קשה להורים: האזהרה החמורה על שתיית מים שכדאי לכם להכיר

דו"ח חדש של משרד הבריאות ושירות אנוש בממשלת ארה"ב, קובע כי כמות כפולה מהמותר של המינרל פלואוריד במי שתייה, מתקשר לרמת משכל נמוכה יותר בקרב ילדים. מות של יותר מ-1.5 מיליגרם פלואוריד בליטר מי שתייה מתקשרת באופן עקבי לרמת משכל נמוכה יותר בקרב ילדים

מערכת ice |  1
צילום Freepik
כמות כפולה מהמותר של המינרל פלואוריד במי שתייה, מתקשר לרמת משכל נמוכה יותר בקרב ילדים, כך על פי דו"ח חדש של משרד הבריאות ושירות אנוש בממשלת ארה"ב. הדו"ח המדובר כולל סקירה של מאות מחקרים שנעשו בנושא מרחבי העולם החל מקנדה, סין, הודו, פקיסטן ועד מקסיקו.
על פי עורכי הדו"ח, כמות של יותר מ-1.5 מיליגרם פלואוריד בליטר מי שתייה מתקשרת באופן עקבי לרמת משכל נמוכה יותר בקרב ילדים. עוד מציינים מחברי הדו"ח, כי כמות הפלואוריד המומלץ לצריכה כיום בליטר מי שתייה בארה"ב מסתכמת ב-0.7 מיליגרם. מלבד זאת, ארגון הבריאות העולמי ציין כי 1.5 מיליגרם לליטר הינו הרף הגבוה והבטוח ביותר לצריכת מינרל הפלואוריד. 
מנתוני משרד הבריאות האמריקאי עולה כי 0.6% מתושבי ארצות הברית שותים מי שתייה המכילים למעלה מ-1.5 מיליגרם פלואוריד לליטר. בנוגע להצהרה הדרמטית כי צריכה לא מוגבלת של מינרל הפלואוריד יכולה להוביל לפגיעה ברמת המשכל בקרב הילדים, החוקרים לא מפרטים בכמה הסתכמה הירידה ברמת המשכל שצרכו מנה כפולה מהמותר במי השתייה שלהם. לצד זאת, מחברי דו"ח מדגישים כי מדובר בירידה של 2-5 נקודות ברמת המשכל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זבל
    איזבל 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמרקאים הופכים עם השנים לאידיוטים אל תאשימו את המים
    סגור