בריאות

בעקבות המלחמה: ירידה חדה בביקוש לניתוחים פלסטיים אצל בני נוער

המצב הביטחוני גרם לירידה של 28% בביקוש לניתוחים פלסטיים בקרב בני נוער במהלך החופש הגדול. למרות זאת, ניתוחים קריטיים כמו הצמדת אוזניים והקטנת חזה המשיכו להתבצע, בעוד ניתוחי יופי נדחקו הצידה בשל המתח והחשש מהעתיד
מערכת ice | 
ניתוח פלסטי (צילום ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל)
המצב הביטחוני וההמתנה לתגובה האיראנית השפיעה גם על ענף הפלסטיקה והאסתטיקה. ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל, מדווח על ירידה של כ-28% בביקוש לניתוחים פלסטיים במהלך החופש הגדול בקרב בני נוער מול שנים עברו.
הביקוש שכן התרחש השנה במהלך יולי אוגוסט, הוא בעיקר לביצוע ניתוחי תיקון שיוצרים קושי חברתי דרמטי כמו הצמדת אוזניים לילדים והקטנת חזה לנערים אשר יוצר מראה נשי (גניקומסטיה).
לצד אלו התבצעו גם ניתוחי אף לשיפור המראה האסתטי בקרב נערות ונערים, אך המתח וחוסר הוודאות השפיעו על היקף הביצוע לעומת אשתקד. הניתוחים התבצעו בהרדמה מקומית או מלאה וחייבו החלמה של מספר שבועות, כך שתקופת החופש הגדול של אלו שכן ביצעו את הניתוח למרות המצב, שימשה עבורם הזדמנות.
בארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מדגישים כי כל ניתוח פלסטי או הליך אסתטי בקרב בני נוער מתחת לגיל 18 (קטינים) מחייב חתימה על טופס הסכמה על ידי ההורים וקוראים לציבור ההורים לוודא שבחרו ברופא בעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית אשר ניתן על ידי משרד הבריאות.
כך ניתן להבטיח שהרופא בעל רישיון לעסוק ברפואה בתחום המומחיות שלו, למד לנתח בהדרכת מומחים ותיקים בכירורגיה פלסטית ומתעדכן באופן קבוע בחידושי רפואה מדעיים.
ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל הסביר כי: "בעקבות המצב, ראינו במהלך החופש הגדול ירידה בביקוש בקרב בני נוער לעומת שנים עברו. במרבית המקרים שכן הגיעו השנה מדובר בצורך לתקן מצבים גופניים שיוצרים קושי חברתי אצל הנער או הנערה. למשל ניתוח פלסטי להקטנת חזה בקרב נערים שנעשה בהרדמה מקומית או מלאה, משפיע לטובה באופן דרמטי על דימוי הגוף ומאפשר התחלה חברתית חדשה בשנת הלימודים הקרובה. לפני הניתוח אנחנו הרופאים מוודאים ביחד עם ההורים שהנער מבין לעומק את המשמעות של הניתוח, מוכן פיזית ונפשית לתקופת החלמה וחדור מוטיבציה לבצע אותו".
גם בתחום טיפולי הקוסמטיקה התרחשה ירידה בביקוש. בקשר זה מוסיף אבי ונציה, יו"ר חטיבת הקוסמטיקה בארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים ובעל קליניקה כי: "גם אצלנו המצב הביטחוני ותחושת חוסר הוודאות השפיעו על הביקוש בקרב בני נוער. מי שכן הגיעו לטיפולים בחופש הגדול הם בנות ובנים עם מקרים של אקנה דרמטי או טיפולי הסרות שיער מהפנים לקראת החזרה ללימודים ופחות לטיפולי יופי".
המלצות ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל בנושא ניתוחים בקרב בני נוער:
ניתוח פלסטי להקטנת חזה לנערים - את הניתוח הזה מומלץ לבצע החל מגיל 16 גם אם התופעה בולטת בגיל צעיר יותר, מומלץ לחכות וללוות בירידה במשקל במידה והנער סובל מהשמנת יתר. הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית או מלאה וכולל שאיבת שומן.
ניתוח פלסטי להצמדת האוזניים לנערים, נערות וגם לילדים- על פי חומרת המצב ניתן לשקול לבצע אצל ילדים ובני נוער, תוך התחשבות במצב הנפשי. התפתחות המבנה של האוזניים מסתיימת לקראת גיל שש ולכן ילד שסובל חברתית ניתן לנתח גם בגיל במהלך החופש הגדול ואין צורך לחכות שיגדל והסבל הנפשי יתגבר.
ניתוח פלסטי באף לנערות ונערים- האף משלים את התפתחותו הפיזיולוגית לקראת גיל 17 ורצוי לבצע את הניתוח רק לאחר ההגעה לגיל זה. יש לשים לב כי בצילומי סלפי בסמארטפון האף נראה גדול יותר ולכן מומלץ להורים לנהל את השיחות עם בני הנוער בנושא האף, מול מראה או תמונות במצלמה רגילה לפני ההגעה לייעוץ אצל המנתח הפלסטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה