בריאות

בגלל שהבדיקה לא נשלחה למעבדה: צעירה בת 32 הלכה לעולמה

אישה בת 32 נפטרה מסרטן צוואר הרחם כי הבדיקה שלה הלכה לאיבוד ולא נבדקה. כעת משפחתה החליטה להגיש תביעה נגד קופת חולים מאוחדת
מערכת ice |  1
מאוחדת (צילום דוברות מאוחדת)
אישה בת 32 הגיעה לכופת החולים כדי לבצע בדיקת פאפ אצל הגניקולוג שלה, לא יצרו עם הצעירה קשר והיא יצאה מנקודת הנחה שהבדיקה תקינה. מה שהיא לא ידעה זה שהבדיקה לא נשלחה מעולם למעבדה או אולי אבדה בה. לאחר תקופה מסויימת היא סבלה מכאבים ודימומים ונשלחה לבצע ביופסיה. תוצאות הביופסיה יצאה חיובית וגילו לאישה גידול בגודל של 4 ס"מ, והומלץ לה טיפול של הקרנות.
שלושה חודשים לאחר מכן מצבה התדרדר, היא התקשה לשבת ולא הליחה לשלוט בסוגרים שלה, היא החלה ליטול תרופות אך ללא הועיל, המחלה התקדמה במהירות. לבסוף נקבע כי המחלה אינה ניתנת לריפוי, והיא מתה בגיל 32 כשנה ושלושה חודשים לאחר שאובחנה.
בעקבות המקרה בתביעה, הוגשה תביעה באמצעות עו"ד דוד פייל ואופיר בן משה, לבית משפט השלום בת״א נגד קופת חולים מאוחדת ומעבדות לאיתור מוקדם של סרטן, נטען כי אף שאכן נלקחה באותו המעמד בדיקת פאפ, אין כל פענוח של בדיקה כזאת ולא נעשה מעקב על ידי הקופה לבדיקה שבוצעה.
התובעים אומרים כי "למרבה הצער, הנתבעים פעלו ברשלנות חמורה והתעלמו ממצבה הקליני של המנוחה, דגמו בדיקת פאפ אך לא שלחו אותה לפענוח ולא פעלו במטרה לפענח את תוצאותיה, לא ביצעו בירור בעקבות תלונות חוזרות על כאבים מתמשכים וחזקים והתעלמו ממצאים המחשידים לממאירות אשר עלו מבדיקת הפאפ שבוצעה, וכך גרמו לאיחור באבחון ולפגיעה בסיכויי ההחלמה של המנוחה ולפטירתה בטרם עת".
תגובת מאוחדת: "אנו לומדים את כתב התביעה ונגיב כמקובל במסגרת כתליי בית המשפט".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואו
    גאטו בלנקו 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אישה אחת זה עשרה אחוז מכלל לקוחות הקופה חחחחחחחחחחח
    סגור