בריאות

בהלה בספארי ברמת גן: מה קרה לקופה האהובה?

לפני חודשיים הבחינו המטפלים כי קלודין איבדה את התיאבון שלה ונראה שהיא הולכת לאיבוד. בבדיקה שנערכה בהרדמה מלאה התגלתה הסיבה. ההמלצה - ניתוח בבית החולים בבית דגן. צפו בתמונות מתוך הבדיקה והטיפול
מערכת ice |  2
קלודין הקופה בספארי (צילום ספארי רמת גן)
מטפלי הקופים בספארי ברמת גן שמו לב לפני כחודשיים כי קלודין, קופה מסוג קולמבוס בת 23, מתנהגת שלא כהרגלה. היא איבדה תאבון, ובזמן שהלכה בחצר נראה היה שהיא הפחיתה את הפעילות שלה ושהיא מרבה לאבד אוריינטציה במרחב. המטפלים, יחד עם ד"ר אלעד סמיט, חששו כי לקלודין מחלת רקע כלשהי, והם ערכו לה בדיקות מקיפות על מנת לשלול את הסכנה.

בדיקה מקיפה בשביל לשלוח מחלות רקע. קלודין הקופה. קרדיט: הספארי
הבדיקה בוצעה בהרדמה מלאה בבית החולים לחיות בר. בעקבות הבדיקה עלה החשד כי קלודין סובלת מקטרקט בשתי העיניים שלה, מה שכנראה מסביר את הקשיים שהיא חוותה בהתנהלות שלה בחצר באופן יומיומי. האבחנה אושרה על ידי רופאים בבית החולים הווטרינרי בבית דגן. 
על מנת להקל על ראייתה של קלודין היא עברה ניתוח בשתי העיניים שלה בהרדמה מלאה בבית החולים הווטרינרי בבית דגן. ד"ר ליונל סבג וד"ר אורן פאר ניתחו אותה בזמן שג"ר יעל שילה וד"ר יסמין בורנשטיין שימשו בתור המרדימות והקפידו להשגיח על הסימנים החיוניים של קלודין לאורך כל הטיפול.

המנתחים מנתחים את הקופה קלודין. קרדיט: ספארי רמת גן/בית החולים הווטרינרי בית דגן
בגלל שהיא חיית בר, קלודין קיבלה זריקת אנטיביוטיקה במהלך הניתוח ונוגדי דלקת והיא תמשיך לקבל תרופות נגד כאבים בתוך המזון. בספארי מוסרים כי נראה שקלודין התאוששה כמעט לחלוטין והיא כבר פעילה מאוד בבתי הלילה. נראה שהראייה שלה ממשיכה להשתפר מיום ליום וממש בקרוב היא תוכל לשוב לחצר לשחק עם חבריה הקופים הקולומבוסים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדהים
    גאטו בלנקו 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחמם את הלב
    סגור
  • 1.
    יפה ומרגש
    עם ישראל חי 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבל מה עושים במצב כזה כל מיליוני הקופים בטבע? שם אין מי שינתח אותם...
    סגור