בארץ

בהמשך לפגיעת הדורבן: יו"ר עמותת חיות הבר טוען - "לא תקף סתם"

לדברי אביהוא שרווד מדובר ביצורים לא תוקפניים, שמעדיפים להימנע מעימות עד כמה שניתן. עוד שיתף וטען כי הם כלל לא מסוגלים לירות קוצים ומשתמשים בדרכים אחרות על מנת להגן על עצמם. אז מה בעצם קרה שם?
מערכת ice |  1
דורבן (צילום Mariia Zarai\Shutterstock)
אתמול (שני) פורסם כי אדם הותקף על ידי דורבן, שנעץ 41 קוצים בגופו. על-פי עדותו של האדם שהותקף, שלום יונסי, כי החייה התקרבה אליו בריצה ותקפה אותו ללא התגרות. בעקבות הפציעה החמורה הגיעה יונסי לטיפול בבית חולים. אבל כעת, העמותה לחיות הבר טוענת כי בסיפור המפורסם ככל הנראה נמצאים אי דיוקים ומבקשים לציין כי דורבנים לא יורים חצים. 
"הדורבן לא תקף סתם", טוען אביהוא שרווד, מייסד ויו"ר עמותת "למען חיות הבר". לדבריו, דורבנים הם לא חיות תוקפניות, והם מעדיפים בדרך כלל להימנע מעימותים. "דורבנים לא יורים קוצים והם בכלל לא יודעים לעשות זאת", הוא דייק. במקרה שהחיה מרגישה מאוימת היא תרוץ ותעצור בפתאומיות ותגרום לרודף אחריה להתנגש בקוציה ולהיפגע. 
יתכן שזה מה שקרה במקרה של יונסי, שסיפר כי הוא ברח מהדורבן עד שנתקל ברכב, נפל, ויתכן שהדורבן התנגש גם בו ולא ירה את הקוצים כמו שפורסם בעבר. שרווד מקווה להשתמש בנושא על מנת להעלות מודעות לחיית הבר שנמצאת בסכנת דריסה או אפילו ציד של אנשים. לדבריו, הדורבנות מגיעים למקומות הומי אדם או בתים לא כי הם רוצים לעשות כן, אלא כי שטחי המחייה שלהם מצטמצמים
עוד שיתף כי דורבנים הם מונוגמיים, "כשרואים דורבן בפארק צריך לקחת בחשבון שמדובר בזוג או בזוג עם צאצאים, הסביר. לדבריו, דורבנים יכולים לחיות עד גיל 30, אבל בטבע הם חשופים לסכנות רבות ולכן לעיתים חיים עד גיל צעיר יותר. העמותה מסייעת לדורבנים וחיות בר נוספות שנפגעו באמצעות ניתוחים, טיפולים ושיקום. שרווד ביקש מהציבור להתגייס ולתרום על מנת להציל את הדורבנים וחיות נוספות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבדל גדול!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיפוד ודורבן הם לא קרובי משפחה.זה שיש לשניהם קוצים,עדיין הקיפוד שייך למשפחת הדלשיניים כלומר:אין לו שיניים בכלל ואוכל נמלים וכו'.דורבן שייך למשפחת המכרסמים!!!!
    סגור