בריאות

תמ"ל מסוכן: תינוקת שאכלה פורמולה לתינוקות מתה כעבור שבועיים

חיידק קטלני שגרם לתינוקת לשבץ מוחי ולמוות בגיל 13 ימים בלבד נמצא בפורמולה של סימילאק בארה"ב. על פי החלטת שופט, הוריה יוכלו לתבוע את יצרנית סימילאק, אבוט על סכום של כ-1.7 מיליון שקלים

מערכת ice | 
תינוק (צילום vecteezy)
ווילו ג'ייד דלקילה מקנטקי, ארה"ב, מתה לפני פחות משנה ב-5 בנובמבר 2023, לאחר שנדבקה בחיידק מסוכן שגרם לשבץ מוחי בצד הימני של מוחה.. Cronobacter sakazakii  החיידק הקטלני שגרם למותה המהיר אותר בקופסת אבקת תמ"ל של סימילאק מסוג Similac Total Comfort.
לאחר מאבק משפטי ראשון, הוריה של ווילו הורשו בשבוע שעבר להתקדם בתביעה נגד אבוט על פי החלטת שופט מאילינוי. הזוג ניסה לצרף לתביעה שתי משפחות נוספות שטוענות שילדיהם סבלו מנזק מוחי גדול מאותו חיידק לאחר צריכה של פורמולה אחרת של סימילאק, אך נדחו ע"י השופט שביקש מהם להגיש את שלושת התיקים בנפרד לעת עתה.
התביעות האחרות כוללות תינוק במיזורי שחלה במרץ 2023 בגיל 6 שבועות וילד באילינוי בן 4 שבועות שנדבק בחיידק ביולי 2021, שניהם שרדו למרבה המזל. כל התביעות דורשות לפחות 450,000 דולר למשפחה.
המקרה הנוכחי איננו הראשון בו מופנית אצבע מאשימה לאבוט. החברה נאלצה לסגור מפעל במישיגן בשנת 2022 לאחר שהתגלה זיהום נרחב במתקן שלה ולאחר דיווחים דומים על מקרי מוות ומחלות של תינוקות.
לטענת אבוט, אין קשר מוכח בין המוצר לבין זיהומים כלשהם: "אף מוצר אטום ומופץ מהמתקנים שלנו לא נבדק חיובי עבור Cronobacter sakazakii ואנחנו לא מאמינים שהטענות הללו ראויות", אמרו גורמים רשמיים בחברה.
את חיידקי Cronobacter sakazakii  ניתן למצוא במטבחים ביתיים, כולל כיורים, דלפקים ואפילו כפיות מדידה של פורמולות לתינוק. מנגד, אותם חיידקים נמצאים גם במפעלים, בציוד מקצועי ובמקומות נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה