בריאות

הראל משלמת פיצויים ב-1.5 מיליון שקל ללקוחות: מי הזכאים?

רכשתם ביטוח תאונות אישיות? אפשר לקבל החזר גם על בדיקות שנערכו לצורך הגשת תביעת הביטוח. במסגרת הסדר הפשרה, הראל התחייבה לשלם למבוטחיה שיפוי בגובה מיליון וחצי שקל על תשלומים שהעבירה קבוצה של תובעים למומחים פרטיים עבור חוות דעת רפואית, במסגרת תביעות ביטוח תאונות אישיות
מערכת ice |  5
ניר כהן, מנכל הראל ביטוח בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים (צילום טל שחר, Magma Images)
בתביעה שהסתיימה בפשרה נטען כי הראל הפרה את הוראות חוזר הממונה על שוק ההון ולא השיבה תשלומים אלו כנדרש. את המבקשים ייצגו עוה"ד עמירם טפירו ומיכאל זילברברג. בעקבות הסדר פשרה בתביעה ייצוגית, חברת הביטוח הראל תשיב למבוטחיה כמיליון וחצי שקל, כך קבע ביהמ"ש המחוזי בלוד בימים האחרונים. 
המבקשים ביטחו עצמם בביטוח תאונות אישיות של חברת הראל, ובשל תאונות אישיות שעברו כל אחד בנפרד, הם דרשו ממנה לשפות אותם בגין בדיקות וחוות דעת רפואיות שערכו, כדי שיוכלו להגיש את התביעה לחברת הביטוח. הגשת תביעה לביטוח תאונות אישיות, דורשת חוות מספר חוות דעת של רופאים ושורה של בדיקות. 

עלות חוות דעת רפואית נעה בין 1,500-1,800 שקל. בתביעה טענה הקבוצה כי הנזק המצרפי שנגרם לה מאי הכרה בהוצאות הכרוכות בהגשת התביעות לחברת הביטוח, עומד על 10 מיליון שקל. 
באוגוסט 2020 הגישו המבקשים, באמצעות עורכי דינם עמירם טפירו ומיכאל זילברברג, בקשה לאישור תביעה ייצוגית. הם טענו כי חברת הביטוח הפרה את הוראות חוזר הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון, ולא העניקה שיפוי על תשלום שמבוטחיה העבירו למומחים חיצונים בגין חוות דעת הנוגעות לביטוח תאונות אישיות מסוג "אמצע החיים" ו/או "מעיין הזהב", הכוללות כיסוי ביטוחי לנכות לצמיתות מתאונה. 
בנוסף, טענו המבקשים כי הראל הפרה את הוראות הפוליסה, היות והיא התנתה את בירור תביעת הנכות בקבלת חוות דעת רפואית פרטית מטעם המבוטח, דבר שמנוגד להוראותיה. 
התובעים התחלקו ל-2 קבוצות בהתאם לסוגי הבדיקות וחומרת המקרה. במסגרת הסכם הפשרה שנקבע בין הצדדים, קובע החזר של 600 שקל לכל חבר בתת הקבוצה הראשונה (פיצוי של 70% מעלות ממוצעת של בדיקות) והחזר של 250 שקל לחברי תת הקבוצה השנייה (פיצוי של 25% מעלות ממוצעת של בדיקות). תת הקבוצה הראשונה מונה 1,832 תביעות - 46% מחברי הקבוצה. הקבוצה השנייה מונה 1,433 תביעות - 54% מהחברים.
אחד התנאים לקבלת השיפוי במסגרת הסדר הפשרה הוא שהמבוטחים הגישו תביעה לקבלת תגמולי ביטוח עקב נכות לצמיתות, יחד עם חו"ד מומחה פרטי בטווח התאריכים 11.8.2015 - 28.2.2019.
הממונה על ביטוח, שוק ההון וחיסכון במשרד האוצר הוציא בתאריך 28.3.2011 חוזר שקובע כי חובה על חברת הביטוח לשפות את המבוטחים על הוצאות שיינקטו על ידי למטרת הקטנת הנזק שנגרם להם. בתוך החוזר הזה נכתב במפורש כי נכלל גם תשלום לרופא מומחה עבור חוות דעת שנדרשה בגין תביעת נכות.
עו"ד עמירם טפירו: "על פי חוזר הממונה על שוק ההון, על חברות הביטוח לספק החזרים גם בגין חוות דעת רפואיות שנדרשו כתנאי להגשת תביעת נכות, או פיצויים. חשוב שמבוטחים יהיו מודעים לכך וידרשו את ההחזרים הללו. מדובר לעתים במאות שקלים למשפחה". במסגרת ההסדר הוסכם כי תקופת ההתיישנות תעמוד על 5 שנים מאירוע התאונה וכי הסכום יושב תוך 60 ימים מהמועד שנקבע.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כבודו ניר, הואיל לשפר את שירות הלקוחות מתחת לכל ביקורת! (ל"ת)
    ברכה 08/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הראל
    משה 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לדעתי לפני שאתם הולכים לערוך ביטוח בהראל.כדי שתשנו את הסיסמהבמקום חבל שאין לך הראל.לטוב מצוין שאין לך הראל.
    סגור
  • השירות מתחת לכל ביקורת! אין לפקידונים בעיה לנתק אותך לב (ל"ת)
    ברכה 08/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עבודה מצוינת של עו"ד. חברות הביטוח עושקות את המבוטחים. (ל"ת)
    דניאל 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    הראל ביטוח
    נורד 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממתין לתשובה למכתב תלונה שנשלח אל כבוד המנכל על שירות לקוי
    סגור