בריאות

אבל בעולם החינוך: הבכיר לשעבר מת ממחלה קשה

סמנכ"ל משרד החינוך לשעבר, מנחם הלל כהן, נפטר לאחר שנלחם במחלה, משפחתו וחבריו מתכנסים לשבעה בפתח תקווה
מערכת ice |  1
חוק חינוך חובה (צילום פלאש 90/ קובי גדעון)
מנחם הלל כהן, דמות מפתח בעולם החינוך הישראלי ולשעבר סמנכ"ל משרד החינוך, נפטר אתמול לאחר מאבק ממושך במחלה. מותו מסמן את סיומו של פרק משמעותי בהיסטוריה החינוכית של ישראל, ומותיר חלל גדול בקרב משפחתו, חבריו, ואלפי אנשי חינוך שהושפעו מפועלו.
כהן, שתואר על ידי משפחתו כ"איש חסד רב פעלים, אהוב על המקום ואהוב על הבריות", היה הרבה יותר מאשר פקיד בכיר במשרד ממשלתי. לאורך הקריירה המפוארת שלו, הוא היה מעורב בעיצוב מדיניות חינוכית שהשפיעה על מיליוני תלמידים ישראלים. חזונו החינוכי, שדגל בשילוב בין מצוינות אקדמית לערכים חברתיים, הותיר חותם עמוק על מערכת החינוך.

מעבר לתפקידו הרשמי, כהן היה ידוע כמנטור ומקור השראה לדורות של מחנכים. רבים מתארים אותו כאדם שידע לגשר בין עולמות, לחבר בין מסורת לחדשנות, ולהנחיל ערכים של סובלנות וכבוד הדדי. הוא ראה בחינוך לא רק מקצוע, אלא שליחות של ממש.
הלווייתו של כהן, שתתקיים היום בירושלים, צפויה להיות אירוע מכונן שיאחד אנשי חינוך, פוליטיקאים, ואזרחים מן השורה שחייהם נגעו בשלו. זוהי הזדמנות לא רק להיפרד מאדם אהוב, אלא גם לחגוג מורשת חינוכית עשירה ולהרהר על העתיד של החינוך בישראל.
בעוד משפחתו וחבריו מתכנסים לשבעה בפתח תקווה, השיח הציבורי כבר החל לעסוק בשאלה - מי ימלא את החלל שהותיר כהן? האתגר הגדול יהיה לא רק למצוא מחליף לתפקיד, אלא להמשיך את מורשתו החינוכית ולהתאים אותה לאתגרי המאה ה-21. מותו של כהן מסמן סוף עידן, אך גם תחילתה של תקופה חדשה בחינוך הישראלי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סרטני טורבו לכל אלו שלקחו את התכשיר?
    איש ישר 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שזה סתם עוד צעיר שמת כי זה טבעי... לאחר הזריקות...
    סגור