בריאות

עוד מקרה של אמבה אוכלת מוח בישראל: בן 10 מורדם ומונשם

משרד הבריאות הודיע כי הוא בוחן דגימות שנלקחו ממטופל במרכז הרפואי זיו שלקה בדלקת המוח. החשד הוא שהסיבה למחלה היא תופעה נדירה במיוחד שתועדה רק כ-400 פעמים. בתחילת החודש נפטר ממנה צעיר מהמרכז, ככל הנראה לאחר שחייה בכינרת
מערכת ice | 
כנרת (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) על אשפוזו של ילד בבית החולים בעקבות הידבקות בדלקת מוחית. הסיבה לדלקת, על-פי דיווח משרד הבריאות, היא אמבה נדירה מסוג naegleria Fowleri, הידועה גם בשם "אמבה אוכלת מוח". על-פי דיווח משרד הבריאות, הילד מורדם ומונשם כעת. 
על-פי הדיווח, מדובר בילד בן 10, תושב מחוז הצפון. לילד שנדבק אין מחלות רקע. הוא מטופל כעת במחלקת הטיפול הנמרץ בבית החולים זיו בצפת. לאחר שלקה הילד בדלקת מוחית נעשו בדיקות רפואיות ונשלחה דגימה למעבדות משרד הבריאות על מנת לבדוק את האפשרות כי הדבר נגרם בשל האמבה. 
משרד הבריאות עדכן כי הוא עורך בדיקה אפידמיולוגית בנושא וימשיך לעדכן את הציבור במידת הצורך ככל שיהיו התפתחויות בנושא. החודש פורסם כי גבר ממרכז הארץ נדבק בדלקת מוחית בעקבות האמבה, מקרה זה הסתיים בטרגדיה כאשר מותו הוכרז למרות ניסיונות הרופאים להצילו. בעולם דווחו רק כ-400 מקרים דומים במהלך השנים, האמבה נמצאת במים מתוקים ואותו צעיר נדבק ממנה במהלך שחייה בחוף גיא בכינרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה