בריאות

שלשולים, הקאות וסיכון לחלות בדלקת קרום המוח: זו המחלה המתפשטת בארץ

לפי משרד הבריאות מחלת הדיזנטריה מתפרצת מחדש בארץ עם שיעורי הידבקות גבוהים בחיידק ה"שיגלה" הגורם לשלשולים והקאות ומהווה סיכון מוגבר להידבקות בדלקת קרום המוח, החיידק פוגע בעיקר בילדים ופעוטות
מערכת ice | 
כאב בטן (צילום freepik)
במעריב מפרסמים כי על פי נתוני משרד הבריאות קיימת לאחרונה עלייה משמעותית בשיעורי ההידבקות בחיידק ה"שיגלה" הגורם למחלת הדיזנטריה שהתסמינים הנלווים לה הם שלשולים, הקאות וסיכון מוגבר לחלות בדלקת קרום המוח. הערכה היא כי החיידק פוגע בעיקר בילדים ופעוטות.
על פי נתונים שמסר משרד הבריאות במהלך השנה האחרונה נרשמו 4,679 הדבקות במחלה, אך מעריכים כי מספר הנדבקים גבוה יותר. לשם השוואה בשנת 2022 אירעו 1,721 מקרים בלבד, בשנה שלפניה 1,100 מקרי הדבקה ובשנת 2020 אירעו 300 מקרי הדבקה בלבד. מרבית ההידבקויות אירעו בגני ילדים וכתוצאה מצריכת מזון מזוהם. במשרד הבריאות ממליצים על שתייה מים מרובה במקרה ומופיע שלשול.
דיזנטריה היא מחלה המאופיינת בשלשול חמור המלווה בדם וריר בצואה, וכן בחום גבוה הנובע מזיהום במערכת העיכול. המושג מתייחס בעיקר לתסמינים הנגרמים על ידי מחלות או מצבים בריאותיים שונים ובדרך כלל אינו משמש כשם של מחלה בפני עצמה. הדיזנטריה הייתה אחראית בעבר למותם של רבים במחנות הריכוז וגם בצבאות במהלך מלחמת העולם השנייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה