בריאות

יותר מאובחנים בסרטן העור? "מחלה שניתן למנוע"

במסגרת חודש המודעות, נערכו ברחבי הארץ בדיקות לגילוי מוקדם על ידי רופאים מומחים. במבצע השתתפו כ-1,000 ישראלים וישראליות. הממצעים מדאיגים - 30% מהנבדקים הופנו להמשך בדיקה בשל ממצאים מדאיגים. איך תוכלו להגן על עצמכם?
מערכת ice | 
סרטן העור (צילום האגודה למלחמה בסרטן, freepik)
בכל שנה מתקיים מידי חודש יוני חודש המודעות למניעת סרטן העור. השנה, במסגרת החודש החשוב, נערכו בדיקות ניידות לגילוי מוקדם של סרטן העור בקרב הקהל הרחב. הבדיקות נערכו על-ידי רופאי עור מומחים ברחבי הארץ בערים שונות: תל-אביב, באר  שבע, הקריות, כרמיאל ואילת. 
במסגרת המבצע, שניהל מותג הדרמו-קוסמטיקה לה רוש פוזה בשיתוף פעולה עם העמותה הישראלית לסרטן העור, השתתפו בבדיקות 980 נבדקים. המבצע מתקיים מזה מספר שנים בשיתוף פעולה בין שני הגופים. הממצאים היו מעט מדאיגים - השנה הופנו יותר נבדקים להמשך בירור ומעקב לאחר מציאת ממצאים חשודים. בשנה שעברה הופנו 25% מכלל הנבדקים, אך השנה הופנו 30% לבדיקות ההמשך. 
ד"ר אנה אשכול היא מומחית לרפואת עור והובילה את המבצע. לדבריה, מלנומה, סרטן העור הנפוץ ביותר, נחשב גם לקטלני ביותר. מידי שנה נוספים 1,000 חולים חדשים בישראל. אך לדבריה, ניתן לשנות את המצב. "הדרך היעילה להגן על העור היא שילוב של בדיקה תקופתית סדירה אצל רופא עור, שימוש קבוע במסנן קרינה איכותי והימנעות משהייה ממושכת בשמש". 
לדבריה הצטרף גם גיא דנמן, מנכ"ל חטיבת הדרמו-קוסמטיקה בלוריאל ישראל, שאמר כי היא בדיקות מוקדמות, כמו שבוצעו במהלך המבצע, הן פעולות מצילות חיים. "סרטן עור היא מחלה שניתן למנוע באמצעות התנהלות נכונה בשמש, הקפדה על מריחת קרם הגנה SPF50 כנגד קרני UVB ו-UVA ושגרה שנתית של בדיקות עור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה