בריאות

אקזיט במאות מיליונים: ההשקעה המנצחת של קרן ה-HealthTech הישראלית

קרן ALIVE המשקיעה בתחום הטכנולוגיה הרפואית, רושמת אקזיט ראשון של מעל ל-300 מיליון דולר בחברת אינוולב ביו מדיקל, העוסקת בפתרונות חדשניים לטיפול במסתמי לב, ונרכשה בידי ענקית המכשור הרפואי האמריקאית אדוארדס לייפסיינסז

מערכת ice | 
דודי קליין (מימין), פרופ׳ רפי ביאר, מישל חביב ופרופ׳ ארי שמיס (צילום באדיבות קרן אלייב)
קרן אלייב (ALIVE) המתמקדת בהשקעות בחברות בשלות בתחום הטכנולוגיה הרפואית, רושמת אקזיט ישראלי ענק ראשון ביותר מ-300 מיליון דולר – זאת בזכות ההשקעה בחברת אינוולב ביו מדיקל (Innovalve), העוסקת בפתרונות חדשניים לטיפול בטוח יותר במסתמי לב, בעסקה שדווחה בימים האחרונים על ידי ענקית המכשור הרפואי האמריקאית אדוארדס לייפסיינסז.
קרן אלייב הייתה שותפה להובלת האסטרטגיה הקלינית של חברת אינוולב, בהתאם למודל ההשקעה של הקרן, שמטרתו לייצר אבני דרך קליניות ורגולטוריות בעלות ערך אסטרטגי משמעותי.
קרן אלייב הוקמה ביולי 2020 וגייסה 110 מיליון דולר, מנוהלת על ידי ארבעה שותפים: פרופ׳ ארי שמיס, מנכ"ל אסותא לשעבר; פרופ׳ רפי ביאר, לשעבר מנכ"ל בית החולים רמב"ם; מישל חביב, לשעבר מנכ"ל הדסית ביו אחזקות; ודודי קליין, לשעבר ראש אגף חדשנות באסותא. בימים אלו השותפים בקרן אלייב מגייסים את קרן ההמשך שתמשיך להשקיע באסטרטגיה דומה בחברות מתקדמות בתחום הבריאות.
בשנים האחרונות מסתמנת הקרן כאחת מהקרנות המובילות בתחום ה-HealthTech. הקרן הפכה לגורם מוביל ומשפיע בתחום ההשקעות בטכנולוגיה הרפואית בישראל ותמיכתה בהייטק הרפואי בישראל, והיא נחשבת לאמינה וחזקה בקרב חברות ומשקיעים בארץ ובעולם – דבר שהוכיח עצמו גם בתשעת החודשים האחרונים.
חברת אינוולב ביומדיקל, היא רק השקעה אחת מתוך 12 חברות הפורטפוליו של הקרן בשנים האחרונות. השקעות הללו הכוללות גם את החברות Cynerio ,Navina ,Magenta ועוד. בין המשקיעים של הקרן ניתן למצוא את לאומי פרטנרס, מנורה, Carilion Clinic, קבוצת CBG בבעלות איש העסקים וינסנט צ׳נגוויז (המושקעת ישירות גם בחברת אינוולב ביו מדיקל), ומשקיעים פרטיים, מקומיים ובינלאומיים.
חברת אינוולב ביו מדיקל מפתחת פתרונות מתקדמים לטיפול חדשני ובטוח יותר בתחלואה של מסתמי הלב באופן זעיר פולשני. אדוארדס לייפסיינסז, היא אחת השחקניות החשובות והמובילות בעולם בתחום המכשור הרפואי ללב. עסקת הרכישה מהווה הבעת אמון חסרת תקדים של חברת ענק אמריקאית בטכנולוגיה ישראלית שתגיע למיליוני מטופלים ברחבי העולם, תציל חיים רבים ותשפר את רפואת הלב ברמה הגלובלית.
לדברי מישל חביב, שותף בקרן ALIVE וחבר דירקטוריון באינוולב: "שותפיי ואני גאים על מימוש האקזיט הראשון של הקרן, שהושג על בסיס מימוש אסטרטגית ההשקעה הייחודית והממוקדת של הקרן ליצירת ערך משמעותי בחברות מדיקל מבטיחות. אינוולב היא דוגמא ומופת לטכנולוגיה ישראלית פורצת דרך מבית היוצר של טובי הרופאים והממציאים בישראל, שהפכה להצלחה מוצרית וקלינית ברמה בינלאומית בתמיכה פעילה של הבורד והמשקיעים שלה לאורך כל הדרך, עד למכירתה לחברה המובילה בעולם בתחום מסתמי הלב". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה