בריאות

המסעדה האהובה נסגרת מיידית: "ליקויים תברואיים רבים שמהווים סכנה"

פרופ' נטליה בילנקו, רופאת מחוז אשקלון, חתמה על צו הפסקה מנהלי לעסק "גליבגט", הזית 54 (רובע פז), קרית גת. זה מה שהתגלה בביקורת
מערכת ice |  7
מסעדה (צילום unsplash)

צו הפסקה מנהלי הוצא לעסק "גליבגט" מרח' הזית 54 קרית גת, זאת לאור ביקורת תברואית מיום 07/07/2024. הצו מצווה על בעלים ו/או על כל אדם הפועל מטעמך, לחדול באופן מידי מכל פעילות עסקית, המשמשת לממכר ו/או הכנת מזון, בבית העסק.

על פי פרופסור נטליה בילנקו, נמצא כי: "בית העסק המשמש כמסעדה, הינו עסק הטעון אישור עפ"י חוק רישוי עסקים, לפי פריט 4.2 א' בצו רישוי עסקים, ואינו מחזיק ברישיון כנדרש כאמור על פי חוק. בביקורת פתע תברואית שנערכה במקום, על ידי מחלקת בריאות הסביבה שבלשכת הבריאות באשקלון, ביום 03/07/2024 נמצאו בעסק ליקויים תברואיים רבים המהווים סיכון מיידי וממשי לבריאות הציבור, בהיותם נוגדים את דרישות החוק להפעלת בית עסק מסוג זה, כמפורט בדו"ח הביקורת המלא".
 



עוד הוסבר: "לאור האמור, בתאריך ,09/07/2024 הוזמנה בעלת העסק לשימוע במסגרתו נשמעו טענותיה. לאחר שבחנתי את הטענות שהוצגו בפניי על ידי בעלת העסק ושקלתי את מלוא השיקולים הנוגעים לעניין,וכן לאחר שקיימתי את חובת ההיוועצות המשפטית כנדרש בדין, החלטתי כי נוכח הסיכון הנובע מהמשך פעילות העסק, הנני מצווה על הפסקה מידית של כל עיסוק בעסק ועל סגירתו המידית. על הבעלים\המחזיק\על מי שבפיקוחו או בהשגחתו פועל העסק המצוין לעיל ועל כל מי שמועסק בשירותם, להפסיק מידית את העיסוק בעסק".

לסיום קבעה: "בהתאם לסעיף 24 לחוק הנני מסמיכה את משטרת ישראל ואת נציגי משרד הבריאות במשרדנו, להיכנס לחצרים עליהם ניתן הצו ולנקוט בכל האמצעים, לרבות שימוש בכוח באופן סביר הדרוש בנסיבות העניין, כדי להבטיח ציות להוראות הצו. צו הפסקה מנהלי זה יעמוד בתוקפו 30 יום מיום נתינתו, אם לא בוטל לפני כן על ידי או ע"י בית משפט. לשכת הבריאות המחוזית, אשקלון ההסתדרות"

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הכי נקי וזול בבית, אבל צריך לדעת לבשל. מבאס. (ל"ת)
    ויש ביקורת על כמויות 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    העיקר שכשר (ל"ת)
    אייל 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    למה חוסכים בניקיון בהסעדה
    רונאל 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חלק מבתי עסק שמוכרים אוכל לא מקפידים על הוראות תברואה מינימליות שמחויבות לטובת שמירת בריאות הלקוחות
    סגור
  • 2.
    לכל מסעדה או עסק שנסגר תוספת אהובה
    אמא 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך אהובה ? ליקויים תברואתיים עד כדי סכנה לחיי אדם והמסעדה או הקצביה אהובים ? מי עורך את הכתבות האלה !!! עליבות לשונית ברמות על
    סגור
  • 1.
    תפסיקו לאכול בשרים וסלטים במסעדות (ל"ת)
    עינת 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • מסכימה איתך, אבל
    נו מזחשוב 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה יאכלו? לא בשר לא דגים לא ירקות מ גבינות גם צריך להזהר וטחינה כזו או אחרת....
    סגור
  • לא מדוייק
    עעע 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרגע שהפסקתי לאכול בחוץ בשר ודגים, הרעלות המזון ירדו ל-0. לפני זה, ממוצע הרעלות השנתי שחטפתי היה בערך 10. מתוכם 8 קלות וחולפות מהר עם תסמינים מעטים + 2 מקרים של הרעלות עם תסמינים קשים שנמשכו מספר ימים. מאז שאני אוכל בחוץ מוצרי חלב ופחמימות בלבד, מספר ההרעלות שקיבלתי בשנה זה 0.
    סגור