בריאות

אבל כבד במוזיקה הישראלית: חבר להקת גזוז נפטר בגיל 76

מאיר שפייזר, הסקסופוניסט המפורסם שבין השנים 1978-1979 היה חלק מלהקת "גזוז" המיתולוגית, שם השתתף בשני אלבומים ובתכנית טלוויזיה פורצת דרך, הלך לעולמו
מערכת ice | 
פסטיבל (צילום shutterstock)
העולם המוזיקלי הישראלי נפרד מאחד מענקיו - מאיר שפייזר, סקסופוניסט ומוזיקאי מחונן, הלך לעולמו בגיל 76. שפייזר, בנו של המוזיקאי המוערך וילי שפייזר, החל את דרכו המוזיקלית עוד בנעוריו בתזמורת הנוער של חיפה, והמשיך לשירות בתזמורת חיל האוויר בין השנים 1966-1969.
על פי מומחה המוזיקה דוד פטימר, לאחר שחרורו, שפייזר בנה קריירה מפוארת ומגוונת. הוא ניגן עם שמות גדולים כמו ג'ו ישראל ומייק ברנט, היה חבר בלהקת הקצב "נערי החצר", ובין השנים 1978-1979 היה חלק מלהקת "גזוז" המיתולוגית, שם השתתף בשני אלבומים ובתכנית טלוויזיה פורצת דרך.

שפייזר המשיך להטביע את חותמו על המוזיקה הישראלית בשיתופי פעולה עם אמנים מובילים. הוא ניגן בתקליטו של שלמה ארצי "דרכים", השתתף במופע "חמוש במשקפיים" עם אריק איינשטיין, וליווה את חוה אלברשטיין באלבומה "שיר במתנה". בנוסף, הוא הופיע עם אמנים כמו יהורם גאון, שימי תבורי, יגאל בשן ורבים אחרים.
הקריירה העשירה של שפייזר כללה גם הופעות בחו"ל ותפקיד בתזמורת המשטרה בין השנים 1983-2006. גם לאחר מכן, הוא המשיך לנגן "בשביל הנשמה". מאיר שפייזר היה יותר מסתם מוזיקאי - הוא היה חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של המוזיקה הישראלית, והשאיר אחריו מורשת עשירה שתמשיך להדהד עוד שנים רבות. לפרטים נוספים על חייו ופועלו, מומלץ לבקר ב"דודיפדיה", הבלוג לתיעוד המוזיקה של דודי פטימר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה