בריאות

אבל בתקשורת בישראל: העיתונאי האהוב נפטר בגיל 93

משה חן, שהיה סופר פורה, שחיבר למעלה מעשרה ספרים העוסקים במסורת היהודית, שימש כעורך תוכניות בקול ישראל, שם הפך לדמות מפתח בשימור המורשת המוזיקלית היהודית, הלך לעולמו
מערכת ice | 
אבל (צילום shutterstock)
בגיל 93, הלך לעולמו משה חן, דמות מפתח בנוף התרבותי והתקשורתי הישראלי. חייו המרתקים של חן, שהתפרסו על פני כמעט מאה שנים, מהווים מסע מרגש דרך ההיסטוריה של מדינת ישראל, מימי המאבק לעצמאות ועד לעיצוב זהותה התרבותית של המדינה.
בצעירותו, הפגין חן אומץ לב יוצא דופן כלוחם במחתרת האצ"ל. למרות שנעצר פעמיים על ידי הבריטים בעת שהדביק כרוזים בעיר העתיקה של ירושלים, לא נרתע והמשיך במאבק לעצמאות ישראל. מסירות זו לערכיו ולאמונותיו ליוותה אותו לאורך כל חייו המקצועיים.

עם קום המדינה, הקדיש חן את חייו לשימור ולהעשרת התרבות הישראלית. במשך עשרות שנים, שימש כעורך תוכניות בקול ישראל, שם הפך לדמות מפתח בשימור המורשת המוזיקלית היהודית. עבודתו המסורה בקטלוג ושימור מאות שירים ופיוטים זיכתה אותו בפרס רשות השידור, הכרה ראויה בתרומתו הייחודית לתרבות הישראלית.
אך חן לא הסתפק רק בעבודתו בשידור. הוא היה גם סופר פורה, שחיבר למעלה מעשרה ספרים העוסקים במסורת היהודית. ספריו, שזכו להערכה רבה, שילבו בין ידע עמוק במסורת לבין הבנה עמוקה של הרוח הישראלית המודרנית. על תרומתו הייחודית זו, הוענק לו בשנת 2014 פרס יקיר ירושלים, אות כבוד המשקף את מעמדו כאחד מעמודי התווך של התרבות הירושלמית והישראלית.
מעבר להישגיו המקצועיים, חן היה גם דמות מעוררת השראה בתחום העיתונות. זכייתו בפרס זיו לעיתונאים על "עיתונאות חיובית" מעידה על גישתו הייחודית לתקשורת - גישה המדגישה את הטוב והמאחד, במקום להתמקד במחלוקות ובשליליות.
משה חן הותיר אחריו מורשת עשירה ומשפחה אוהבת, כולל בנו, העיתונאי ניצן חן, המשמש כיום כמנהל לשכת העיתונות הממשלתית. מותו מסמן סוף עידן, אך גם תזכורת לחשיבותם של אנשים כמותו - אלה שמקדישים את חייהם לשימור ולהעשרת התרבות והמסורת.
ניצן חן ספד בערוץ 7 לאביו: "אבי מורי, משה חן, החבר הכי טוב שלי, יקיר ירושלים, נפטר הערב בשיבה טובה. בלי סבל, מיטת נשיקה. סיים את חלקו עם חיוך על הפנים. מאחל לכולנו חיים מלאים כפי שהיו לו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה