תרבות ופנאי

אבל בעולם התרבות: התסריטאי עטור הפרסים הלך לעולמו בגיל 89

רוברט טאון, הידוע בין היתר בזכות התסריט לסרט "צ'יינהטאון" משנת 1974 שנחשב לאחד הטובים בעולם, הלך לעולמו בגיל 89. בנוסף, טאון היה שותף גם בכתיבת הסצנות לסרטי "הסנדק", ואף כתב את התסריט לסרט המצליח "משימה בלתי אפשרית"
מערכת ice | 
עולם התרבות-אילוסטרציה (צילום unsplash, vecteezy)
רוברט טאון, אחד התסריטאים הגדולים בהוליווד וזוכה פרס האוסקר והגלובס, הלך לעולמו שלשום (שני) בגיל 89. טאון חתום על התסריט של כמה מהסרטים הזכורים ביותר, כמו "צ'יינטאון", "משימה בלתי אפשרית 1 ו-2", "הפירמה" ועוד.
טאון גדל בלוס אנג'לס בשנת 1934 והחל לעסוק בעולם התסריטאות בשנות ה-60, כאשר הוא נודע בעיקר בזכות יכולתו "לשפץ" תסריטים קיימים ולשפר את רמתם. עד מהרה הוא ביקש לנסות את מזלו גם בתחום הבימוי, כאשר אך סרטו הראשון "Personal Best" משנת שיצא בשנת 1982 נכשל. הוא התעניין בבימוי לסרט "גרייסטוק: האגדה של טרזן, מלך הקופים" – אך לא זכה לכבוד.
יחד עם זאת, אכן זכה להצלחה בזכות סצנות שכתב לסרטי "הסנדק", וכן לסרט "צ'יינטאון", שתסריטו נחשב לאחד הגדולים מכל הזמנים. בעקבות ההצלחה המסחררת הוא ניסה ליצור סרט המשך בשם "ג'ק וג'ק", אך הוא חווה כישלון נחרץ. בשנים האחרונות טאון מיעט לעבוד, אך השתתף בכתיבה ובבימוי של כמה דרמות רומנטיות. טאון הותיר אחריו את אשתו לואיזה, ואת שתי בנותיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה