תרבות ופנאי

אבל בעולם התרבות: הסופר עטור הפרסים הלך לעולמו בגיל 88

איסמעיל קאדרה, אחד הסופרים האלבנים המוערכים בעולם, הלך לעולמו בגיל 88. קאדרה כתב עשרות רומנים, תסריטים, ספרים ושירים שזכו להכרה רבה, ועסק בחקר ההיסטוריה והתרבות של עולם הבלקן. נשיא אלבניה, ב'רם בג'', ספד לו: "אירופה והעולם איבדו את אחד הנציגים הבולטים של הספרות המודרנית"
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הסופר והמשורר האלבני איסמעיל קאדרה, אשר זכה בפרס מאן בוקר היוקרתי, הלך לעולמו היום (שני) בגיל 88. קאדרה זכה לתהילה רבה בכל רחבי העולם, והידיעה על מותו הגיעה עד לנשיא אלבניה, ב'רם בג'', שספד לו: "האלבנים איבדו את גאון האותיות שלהם ואת המשורר הרוחני שלהם. הבלקנים איבדו את משורר המיתוסים שלהם, ואירופה והעולם איבדו את אחד הנציגים הבולטים ביותר של הספרות המודרנית". את הידיעה המצערת אישר גם עורכו של קאדרה.
קאדרה נולד בשנת 1936 בג'ירוקסטרה והחל לכתוב בעודו בן 17. עם זאת, את ההכרה הבינלאומית קיבל עם פרסום הרומן "גנרל צבא המתים" אשר פורסם ב-1963. במהלך הקריירה שלו עסק בחקר ההיסטוריה והתרבות של עולם הבלקן. בשל חשש מרדיפה של המשטר באלבניה (שלאחרונה שמה שלה המדינה עלה דווקא בעולם הספורט), הוא עבר בשנת 1990 לפריז, כמה חודשים ספורים לפני שנפל המשטר הקומוניסטי עם התפרקות ברית המועצות.
הסופר הנודע כתב עשרות רומנים, תסריטים, ומחזות שתורגמו לשפות רבות, ביניהן ערבית, וזכה בפרסים יוקרתיים. רבים האמינו כי קאדרה הוא מועמד ראוי לפרס הנובל לספרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה