בארץ

עצוב: איש העסקים הישראלי הלך לעולמו בגיל 74

יעקב (ג'ינה) אגמון, אחת הדמויות המובילות בתחום המסעדנות בישראל ומי שהקים וניהל את אחת מרשתות הפלאפל המובילית בישראל, פלאפל ג'ינה, הלך לעולמו בגיל 74 אחרי שעבר אירוע מוחי קשה. ג'ינה ז"ל חתם על כרטיס אדי, ורקמת העור שלו נתרמה לאחר מותו
מערכת ice | 
אמבולנס-אילוסטרציה (צילום פלאש 90)
יעקב (ג'ינה) אגמון, אחת הדמויות המובילות בתחום המסעדנות בישראל ומי שהקים וניהל את אחת מרשתות הפלאפל המובילית בארץ, פלאפל ג'ינה, המפעילה כיום שלושה סניפים בתל אביב, הלך לעולמו בגיל 74.
הלווייתו של אגמון ז"ל תתקיים היום (שני). ג'ינה ז"ל עבר אירוע מוחי קשה בסוף השבוע האחרון והתמוטט על הקרקע בזמן שערך קניות. הוא פונה לבית החולים במצב קשה, שם נקבע מותו. ג'ינה ז"ל, היה חתום על כרטיס אדי, ורקמת העור שלו נתרמה.
ג'ינה נולד וגדל בשכונת שבזי בתל אביב, כיום שכונת נווה צדק. משפחתו של ג'ינה – שאז נקרא בשם יעקב עג'מי, החליטה לעזוב את הארץ ולרדת למקסיקו. כעבור שנה, כשחזרו, החבר'ה בשכונה, רובם דוברי השפה הערבית מבית הוריהם החלו לקרוא ליעקב בשם ג'ינה – שפירושו בערבית "באנו". מאותו יום יעקב עג'מי הפך ל-ג'ינה (בהמשך, עיברתה משפחתו גם את שם המשפחה ל-אגמון).
בית העסק הראשון של ג'ינה היה מאפיית פיתות תימניות בעבודת יד בכרם התימנים בת"א. הפיתות, שכל תהליך הכנת הבצק ואפייתן נעשו באופן ידני, הפכו במהרה לשם דבר ומכיוון שהפיתה היתה טעימה עם כל דבר, תושבי השכונה עשו להם מנהג לקנות להם פיתה מהמאפיה בדרכם לאכול במסעדה, בשווארמה, או בדוכן הפלאפל השכונתי. מציאות זו הביאה לג'ינה רעיון לפתוח חנות בה יאפו את הפיתות המיוחדות…ימלאו פלאפל חם וסלטים טריים.
כך, בשנת 1995 נפתח הסניף הראשון של פלאפל ג'ינה ברחוב שוקן 22 תל אביב. שני בניו של ג'ינה, שלומי ואורן אגמון, עבדו עם ג'ינה בסניף שוקן ובמהלך השנים פתחו סניפים נוספים והרחיבו את התפריט למנות נוספות ואהובות במטבח הישראלי כגון: סביח עיראקי, חומוס בצלחת לניגוב, שניצל ישראלי ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה