בריאות

אזהרה חמורה על ניתוחי הגדלת החזה בישראל: "הליך לא תקין"

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מפרסם הערת אזהרה אודות הליך הגדלת חזה באמצעות "Body Filler״ (חומרי מילוי) המבוסס על חומצה היאלרונית
מערכת ice | 
רופאים (צילום freepik)
האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, המשמש כגורם המייעץ למשרד הבריאות, בדק לאחרונה תופעה חדשה שנפוצה יותר ויותר באמצעות פעולות שיווק וסרטונים מפתים, המעודדים מטופלות ומטופלים לעשות טיפולי הגדלת חזה באמצעות “Body Filler״ (חומרי מילוי) המבוסס על חומצה היאלורונית.
האיגוד טוען כי דרכי שיווק אלו עלולים לגרום לצופה תחושה כי הפעולה קלה, מחירה נמוך מניתוח וכי מדובר בעניין פשוט במסגרתו ניתן לעבור הליך של הגדלת חזה במחיר מוזל ובמהירות, דבר שהוא לא נכון ועלול לפגוע משמעותית בבריאות המטופלים וליצור להן נזק בלתי הפיך.

האיגוד מתריע כי בעוד חומצה היאלורונית היא חומר בטוח לשימוש בידיים הנכונות, הרי שהגדלת חזה באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית היא בעייתית, עשויה לפגוע בגילוי וזיהוי של סרטן השד בעתיד ולא ניתן בשלב זה לציין את ההשלכות הקשורות להזרקת חומצה היאלורונית לאורך זמן.
כמו כן ולאור הליך לא תקין זה, יכולים להתאפשר סיבוכים של גושים, אי סדירות, זיהום, כאבים בשד, דלקת לא זיהומית ועוד העלולים להקשות בזיהוי מקרים של סרטן שד או לחייב בדיקות שאינן נחוצות לרוב ביופסיות לשלילת גידול. שד הוא איבר עדין ורגיש והטיפול בו ראוי שיהיה בידי רופא שזו חלק מהתמחותו. בנוסף, ציין האיגוד כי מדובר בטיפול שאינו מומלץ על ידי ה-FDA ושעלול לגרום לבעיות שונות ובהן, כאמור, הפרעה לגילוי המוקדם של סרטן השד.
האיגוד אף מתריע כי זילות בפרסומות המציבות פיתוי של מחיר נמוך, אינו עומד בכללים של אתיקה ברפואה ופרסום ברפואה, מטעה את הציבור וחושף אותו לסכנות שניתן להימנע מהן לרוב ניתוחים וביופסיות מיותרות.
עם זאת, במקרים מסוימים ומעטים של שחזורים שמטרתם לתקן פגמים רפואיים כמו שקעים וחוסרים בהתפתחות, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית ישקול את הסיבוכים האפשריים והתועלת השחזורית ועל פי כך, יחליט להיעזר בכלי לא נפוץ זה.
החלטה זו הינה נבדלת בכך משום שמדובר בשיקול רפואי-שחזורי וכן כאשר המקרה מנוהל על ידי מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, שיודע לטפל בסיבוכים שעלולים להתעורר משחזור פגם. האיגוד מציין כי הוא מתנגד לביצוע טיפול כזה שלא לצורך מקרה רפואי של שחזור, ובידיים שאינם של מומחה בכירורגיה פלסטית אסתטית ומשחזרת.
פרופ׳ יוסי חייק, יו״ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית; וגיא נחמני, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מציינים כי: ״אנו רואים כי הגישה הקלה לחומרי הזרקה והמודעות הנמוכה בציבור לגבי מומחיות בפלסטיקה ובעיות שעלולות להיווצר, הובילו מציאות עגומה בה רופאים שאינם בעלי התמחות רלוונטית ואף רופאי שיניים, מציעים טיפולים של הזרקת חומצה לשד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה