בריאות

עשית ניתוח להגדלת חזה? את חייבת לדעת את זה

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) ערך סקירת ספרות וסקירת דיווחים רשמיים של ציוד רפואי והודיע ל מספר דיווחים קטן יחסית של קרצינומה של תאי קשקש (SCC) ברקמת הצלקת (קפסולה) שנוצרת סביב שתלי שד. בעקבות הממצאין, משרד הבריאות הישראלי ממליץ כי מטופלים עם שתלי שד יבצעו בדיקות רפואיות על פי ההמלצות
מערכת ice | 
משתלי סיליקון (צילום איגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית)
מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) ערך סקירת ספרות וסקירת דיווחים רשמיים של ציוד רפואי ובעקבות כך הודיע אתמול (יום רביעי ה- 8.3.2023) על מספר דיווחים קטן יחסית של קרצינומה של תאי קשקש (SCC) ברקמת הצלקת (קפסולה) שנוצרת סביב שתלי שד. למרות שה-FDA ממשיך להאמין שאירועים של SCC בקפסולה סביב שתל השד נדירים, הסיבה, השכיחות וגורמי הסיכון נותרו לא ידועים.
בשלב זה מינהל המזון והתרופות האמריקני ממליץ כי מטופלים עם שתלי שד יבצעו בדיקות רפואיות על פי ההמלצות. אם אין תסמינים מיוחדים ובדיקות המעקב תקינות, אין צורך לעשות שום פעולה אקטיבית, כלומר אין המלצה להוצאת או החלפת השתלים. אין כל מניעה להמשיך ולבצע השתלות אלו. 
משרד הבריאות מעדכן את הציבור על מנת שיהיו מודעים לחשש הנמוך שעלה בעקבות סקירת הספרות שערך מינהל המזון והתרופות האמריקני. בנוסף, פנה המשרד לגורמי מקצוע לקבל חוות דעת, ככל שתידרש.  
ב-8 בספטמבר 2022, ה-FDA פרסם הודעת בטיחות המודיעה לציבור על דיווחים על סוגי סרטן, כולל SCC ולימפומות שונות, בקפסולה שנוצרת סביב שתלי שד. על פי הודעת ה-FDA הוא ממשיך לאסוף את כלל המידע הזמין על סוגי סרטן בקפסולה סביב שתלי חזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה