בריאות

אבל כבד בעולם הבידור: השחקן האהוב בן ה-88 הלך לעולמו

דונלד סאת'רלנד, השחקן ההוליוודי האגדי, הלך לעולמו בגיל 88, פרץ לתודעה בסוף שנות השישים, וכיכב בכמה מהסרטים הקלאסיים של שנות השבעים, ביניהם "קלוט", "מאש", "אל תביטי עכשיו" ו"בית החיות"
מערכת ice | 
עולם התרבות-אילוסטרציה (צילום unsplash, vecteezy)
בשורה קשה לעולם הקולנוע העולמי. דונלד סאת'רלנד, שחקן הוליוודי מוערך שהקריירה שלו השתרעה על פני חמישה עשורים, מהשבעים של המאה העשרים ועד לשנות העשרים של המאה העשרים ואחת, נפטר בגיל 88.
סאת'רלנד פרץ לתודעה בסוף שנות השישים, וכיכב בכמה מהסרטים הקלאסיים של שנות השבעים, ביניהם "קלוט", "מאש", "אל תביטי עכשיו" ו"בית החיות". למרות שנחשב לאחד השחקנים הגדולים ביותר, סאת'רלנד מעולם לא זכה למועמדות לפרס האוסקר. עם זאת, ב-2017 הוענק לו פסלון כבוד מטעם האקדמיה האמריקאית לקולנוע.

סאת'רלנד, יליד קנדה, הוא אביו של קיפר סאת'רלנד, השחקן זוכה פרס האמי עבור תפקידו בסדרה "24". הוא מותיר אחריו את אשתו פרנסין ראסט, את בניו רוג, רוסיף, אנגוס וקיפר, ואת בתו רייצ'ל. לשחקן המנוח היו ארבעה נכדים. סוכנו של סאת'רלנד אישר לסוכנות הידיעות PA כי המשפחה תקיים טקס אזכרה פרטי לזכרו.
בנו, קיפר סאת'רלנד כתב בטוויטר שלו: "בלב כבד, אני אומר לך שאבי, דונלד סאתרלנד, נפטר. אני אישית חושב שאחד השחקנים החשובים בתולדות הקולנוע. אף פעם לא נרתע מתפקיד, טוב, רע או מכוער. הוא אהב את מה שעשה ועשה את מה שהוא אהב, ואף פעם אי אפשר לבקש יותר מזה. חיים שחיים היטב".
פטירתו של סאת'רלנד מסמנת סוף עידן בהוליווד, עם אובדנו של אחד השחקנים המגוונים והמוערכים ביותר של הקולנוע האמריקאי. הקריירה העשירה שלו, שכללה תפקידים איקוניים בסרטים שהפכו לנכסי צאן ברזל של הקולנוע העולמי, הותירה חותם בל יימחה על תעשיית הבידור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה