בריאות

סכנה למקועקעים: זו המחלה הקשה שעלולה להתפתח בגופכם

על פי מחקר של אוניברסיטת לונד שבשבדיה, נמצא כי לאנשים מקועקעים סיכון גבוה ב-21% ללקות במחלת הלימפומה, סרטן המתפתח במערכת הלימפה. כריסטל נילסן, החוקרת שהובילה את המחקר: "הסיכון לפתח לימפומה היה גבוה ב-21 אחוז בקרב אלו שקועקעו"

מערכת ice |  2
קעקועים (צילום Tomer Neuberg/Flash90)
פריחתו של עולם הקעקועים בשנים האחרונים החלה בעקבות ההחלטה של רבים מאיתנו לעצב את גופנו בדרך ייחודית וכואבת. לצד העובדה שתחום הקעקועים הפך לטרנד לוהט בשנים האחרונות, מחקר חדש שנעשה על ידי חוקרים מאוניברסיטת לונד שבשבדיה, מציג נתונים מדאיגים במיוחד.
על פי המחקר, נמצא כי לאנשים מקועקעים קיים סיכוי גבוה יותר ללקות במחלת הלימפומה, סרטן המתפתח במערכת הלימפה, זאת בהשוואה לאנשים ללא קעקועים. על פי ממצאי המחקר, לאלו שבחרו לעצב את גופם באמצעות קעקועים, סיכון גבוה ב-21% ללקות במחלה. 
לימפומה, הינה מחלת סרטן המשפיעה על תאי דם לבנים, אשר חשובים למלחמה נגד זיהומים. על פי תוצאות המחקר, קיים קשר לכימיקלים מסרטנים בדיו של הקעקוע. לאחר שאותו דיו מוזרק לעור, הוא מתפזר בדם והוא מוגדר כרכיב זר ולכן מערכת החיסון מופעלת, דבר הגורם לדלקת בדרגה נמוכה בגוף אשר עלולה לעורר סרטן. 
החוקרים בחנו את הקשר המדובר בקרב אנשים בגיל 20 עד 40 אשר חלקם לוקים במחלת הלימפומה. בקרב חולי הלימפומה במחקר, 21% היו מקועקעים. עורכי המחקר ציינו כי לאחר שהכניסו לניתוח גורמים כמו עישון וגיל, נמצא הממצא המדאיג: "הסיכון לפתח לימפומה היה גבוה ב-21 אחוז בקרב אלו שקועקעו", כך ציינה כריסטל נילסן, החוקרת שהובילה את המחקר.
מלבד זאת, ציינו החוקרים כי על אף שהעריכו שגודל הקעקוע עלול להשפיע על סיכון גבוה יותר ללקות במחלת הלימפומה, נמצא כי כמות משטחי הגוף המקועקע לא משפיעה באופן משמעותי על בריאותו של המקועקע. "אפשר רק לשער שקעקוע, ללא קשר לגודלו, גורם לדלקת בדרגה נמוכה בגוף, שבתורה עלולה לעורר סרטן. לכן התמונה מורכבת יותר ממה שחשבנו בתחילה", הבהירה נילסן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד הוכחה כמה התורה אמיתית ונכונה (ל"ת)
    א.א 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • טמטום
    עומר 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד הוכחה כמה אתה מטומטם
    סגור