בריאות

מגפה חדשה מתפשטת בעולם: קורבן ראשון למחלה הקטלנית

תושב מקסיקו בן 59 נדבק בזן H5N2 של שפעת העופות. זהו המקרה הראשון המתועד אי פעם, ומותו נקבע תוך שעות אחדות לאחר שאושפז בעקבות סיבוכים. התסמינים החמורים: חום, קוצר נשימה, שלשולים, בחילות וחולשה כללית. וגם: לחולה לא הייתה היסטוריה של מגע או חשיפה לעופות או לבעלי חיים אחרים 

מערכת ice |  1
שפעת (צילום pexels, freepik)
תושב מקסיקו, בן 59, מת לאחר שנדבק בזן חדש וקטלני של שפעת העופות. הזן לא התגלה באופן מאומת אצל בני אדם, והתושב סבל ממחלות רקע נוספות. את המידע פרסם ארגון הבריאות העולמי בימים האחרונים. המטופל נדבק במחלה כבר בחודש אפריל, הוא סבל מתסמינים חמורים של חום, קוצר נשימה, שלשולים, בחילות וחולשה כללית. 
לאחר כמה ימים אושפז החולה במרכז למחלות נשימה בבית חולים במקסיקו, אך מת תוך שעות אחדות בעקבות סיבוכים במצבו. בדיקות מקיפות אישרו כי הוא אכן נדבק בשפעת העופות מזן H5N2, מקרה ראשון בעולם שבו אדם נדבק בזן הזה. ארגון הבריאות העולמי מסביר כי לאחרונה דווחו מספר מקרי תחלואה בזן בקרב עופות במקסיקו.
 
למרות זאת, על פי הדיווח למטופל לא הייתה היסטוריה של מגע או חשיפה לעופות או לבעלי חיים אחרים נגועים במחלה, ולכן נמשכת חקירה אודות גורם ההידבקות על ידי גורמי הבריאות במדינה. בוצעה חקירה אפידמיולוגית בקרב חולים ששהו עם המטופל, וכי עד כה לא דווחו מקרי תחלואה נוספים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המשך לשקורונה
    Yx 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשך לשקורונה
    סגור