בריאות

שוב: לידה ביתית הסתבכה - האמא הובהלה לבית החולים וניצלה

מד"א הוזעקו תחילה לבית בגוש עציון כאשר גילו כי העובר נמצא במנח רוחבי, אך היולדת בחרה שלא לנסוע אל בית החולים. שעתיים מאוחר יותר הגיעו שוב כוחות ההצלה, הפעם בליווי משטרתי, ופינו את האם אל שערי צדק - שם הצילו הרופאים את האם והתינוק. יו"ר ארגון המיילדות קוראת לאכיפה על מקצוע הדולות
מערכת ice | 
הריון (צילום vecteezy)
הסתבכות נוספת של לידה ביתית בגוש עציון. רק לפני חודש וחצי דווח כי תינוק מת בלידה ביתית שהסתבכה באזור, לסיפור הנוכחי יש סוף טוב יותר. על פי-הדיווח, אישה שילדה בלידה ביתית, ללא מיילדת, הובהלה לבית החולים לאחר שכוחות מד"א נקראו לעזרתה. בית החולים הצליחו להציל את האישה והתינוק.
על-פי אתר ynet, אתמול (שלישי), כוחות מד"א הוזעקו למקום שעתיים לפני הפינוי אך האישה בחרה שלא להתפנות. מן הדיווח עולה כי הקריאה הראשונית לכוחות ההצלה התרחשה לאחר שגילוי שהעובר במנח רוחבי. לאחר שעתיים, הכוחות הוזעקו שוב למקום, הפעם בליווי המשטרה, והאישה פונתה לבית החולים שערי צדק. בבית החולים הושלמה הלידה, לתינוק ולאמו שלום. 
 
גורמים מקורבים למקרה סיפרו ל-ynet כי האם כנראה לא עברה את כל הבדיקות הנדרשות לפני הלידה במהלך ההיריון, לדוגמת אולטרסאונד שיכול לגלות את מנח העובר. בלידה לא נכחה מיילדת אלא דולה. יו"ר ארגון המיילדות, יפעת רובננקו, הגיבה על המקרה ואמרה "אם היתה אכיפה על דולות, ואם היה מימון של המדינה ללידה בטוחה בבית היולדת או במרכז לידה, לא היינו שומעים מדי יום על נשים שבוחרות ללדת ב'חצי חינם' עם תומכות לידה שמתחזות למיילדות".
רובננקו הבהירה שלא מדובר בביקורת על הבחירה ללדת בלידה ביתית, אלא על הבחירה ללדת ללא ליווי מקצועי של מיילדת. "ללידות בית יש קריטריונים ברורים וחוזר של מנכ"ל משרד הבריאות. לידות בית הן לידות בטוחות כאשר מבוצעות על פי הקריטריונים ועם נשות מקצוע המוסמכות לכך - מיילדות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה