בעולם

אונר"א תקבל פרס נובל לשלום? "עבודה חיונית במשך 70 שנה"

לאחר שהוצגו ראיות כי עובדי ארגון הסעד הפלסטיני השתתפו בטבח שאירע ב-7 באוקטובר, חבר פרלמנט נורבגי הגיש את מועמדות הארגון לקבלת פרס נובל לשלום, בטענה שהם פעלו רבות במהלך העשורים האחרונים למען הפלסטינים ויציבות האזור
מערכת ice | 
אונר"א (צילום shutterstock)
אין גבול לציניות: אחרי שנחשף כי עובדים של ארגון הסעד הפלסטיני, אונר"א, השתתפו בטבח ה-7 באוקטובר ואף היו חברי חמאס – הוגשה הצעה להעניק לארגון פרס נובל לשלום, בטענה שעבודתם הייתה "קריטית במשך יותר מ-70 שנה".
אסמונד אוקרוסט, חבר פרלמנט של מפלגת הלייבור הנורבגית אמר לעיתון המקומי "דגבלדט" כי הגיש את מועמדותה של הסוכנות משום שהם תמכו במשך שנים ארוכות בפלשתינים ובאזור כולו, וכי עבודתם הייתה קריטית. כמו כן, אתמול נטען באו"ם כי אין תחליף לפעילות של אונר"א, והובע חשש בעקבות השעיית התקציבים לסוכנות על ידי כמה מהמדינות התורמות.
חשוב לציין, אין זה אומר שהסוכנות בהכרח תזכה בפרס, אך מדובר בהחלט בנקיטת עמדה בסכסוך המתמשך. כזכור, רק לאחרונה הארגון טען כי ביום שבו לאונר"א ייגמר התקציב, ישראל תצטרך לדאוג להמשך קיומו ולתקצב אותו. כמו כן, הארגון התנער מאחריות על העובדה כי חלק מעובדיו לקחו חלק בטבח, וציינו כי אין סיבה להעניש ארגון שלם בעקבות כמה עובדים בודדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה