בעולם

ארה"ב סייעה ב-71 מיליארד דולר לאוקראינה, אלו שאר המדינות שנרתמו

ארצות הברית היא המדינה שסייעה הכי הרבה לאוקראינה נגד רוסיה, ולטביה היא המדינה שנידבה את האחוזים הגבוהים ביותר מהתמ"ג. הנתונים המלאים 
מערכת ice |  2
ג'ו ביידן עם זלנסקי (צילום מתוך האינסטגרם)
על פי הנתונים שנאספו, ארצות הברית הבטיחה עד כה את התמיכה הכלכלית הגבוהה ביותר לאוקראינה: 71 מיליארד אירו בסיוע צבאי, פיננסי והומניטרי מאז תחילת המלחמה בפברואר 2022.
הנתונים של IFW Kiel Ukraine Support Tracker חושפים שמוסדות האיחוד האירופי היו התורמים השניים בגודלם (30 מיליארד אירו), ואחריהם בריטניה (10 מיליארד אירו), גרמניה (7 מיליארד אירו) ויפן (6 מיליארד דולר).

כאשר בוחנים סיוע במונחים של אחוז מהתמ"ג, כמה מדינות אירופיות נמצאות לפני ארצות הברית. נכון לעכשיו בפסגה נמצאות לטביה (1.2 אחוז), אסטוניה (1.1 אחוז) וליטא (0.9 אחוז) כתורמות הנדיבות ביותר. ארה"ב מדורגת במקום ה-21, עם סיוע בהיקף של 0.4% מהתמ"ג שלה.
ישראל לא ברשימת התורמות הגדולות, אולי בגלל הסיוע שמגיע מתחת לרדאר, ואולי משום שהאינטרסים הגאופוליטיים אומרים לנו שאסור להסתכסך עם רוסיה. בקשר לזה נחשפו לאחרונה מסמכים מהפנטגון המתארים מספר תרחישים שיובילו את ישראל לשנות את המדיניות בנוגע לאוקראינה, ביניהם לחץ אמריקני, תמיכת רוסיה בתוכנית הגרעין האיראנית ושימוש במערכות הגנה רוסיות נגד מטוסים ישראלים בסוריה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לו היתי נשיא ארה"ב היתי תורם לאוקראינה 3% מהתמ"ג
    תמגוצ'י 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היתי מכפיל פי 7 את הסיוע הכלכלי לאוקראינה וצבא ארה"ב היה מעיף את כל הרוסים מזפרוז'יה ומחרסון,
    סגור
  • 1.
    בידן מטומטם
    ירון 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עם תעודות
    סגור