בעולם

מהומות בצרפת: הנשיא מקרון מקדם רפורמה שתקשה על האוכלוסייה המבוגרת

מחאות נרחבות החלו בצרפת עקב רפורמת הפנסיה שהנשיא מקרון מתכנן להעביר. על פי הרפורמה, גיל הפרישה יעלה לגיל 64 ועובדים יצטרכו להפריש כספים לפנסיה במשך 43 שנים לפני שיוכלו לגשת אל הקצבה מלאה
מערכת ice | 
מחאה (צילום pngwing)
היום (שלישי) החלה בצרפת שביתה ברחבי המדינה נגד רפורמת הפנסיות שהממשלה מתכננת להעביר. אחד הסעיפים השנויים במחלוקת ברפורמה היא העלאת גיל הפרישה לגיל 64, העלאה של כשנתיים.
ה- BBC מדווח כי מפגינים חסמו משלוח דלק לבתי הזיקוק, מרבית הרכבות הושבתו ובתי הספר נשארו סגורים. בשביתה משתתפים מגזרים רבים: מורים, נהגי רכבות, עובדי גז, עובדי חשמל ועובדי תעשייה. על פי הערכות המשטרה כ- 1.1 מיליון מפגינים משתתפים בהפגנות.
הארגונים השובתים הכריזו כי בשונה משביתות קודמות במדינה, בסוף כל יום תערך הצבעה לגבי היום שלמחרת. הודעה זו למעשה לא קובעת תאריך תפוגה לשביתה. ראש ה- CGT פיליפ מרטינז:  "אמרנו כל הזמן שנעביר להילוך גבוה אם יהיה צורך בכך".
נשיא צרפת עמנואל מקרון טוען כי הרפורמה הכרחית עקב הגירעון הצפוי ב- 25 שנים הקרובות. הממשלה ממשיכה בהליכי החקיקה ואיתה גם המפגינים שממשיכים בשיתוק המדינה. עובדים יצטרכו להפריש לפנסיה במשך 43 שנה לפני שיוכלו ליהנות מקצבה מלאה, כל לפי הרפורמה המתוכננת. במדינות אחרות באירופה כמו: איטליה, גרמניה וספרד גם העלו את גיל הפרישה לגיל 67.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה