בעולם

זו המדינה שמרוויחה הכי הרבה מהפלישה הרוסית לאוקראינה

"אנחנו צפינו שלמלחמה יהיו השפעות שליליות, אבל התברר שהמצב די שונה. התברר שזה חיובי" - כך הופתעו בגיאורגיה לטובה מהשפעת הפלישה הרוסית
מערכת ice | 
גיאורגיה (צילום ויקיפדיה)
המלחמה באוקראינה גוררת עמה את מדינות אירופה והעולם למצוקה ובעיקרו משבר האנרגיה המטלטל את ממשלות אירופה, אך יש מדינה אחת שמצבה השתפר בעקבות המלחמה – גיאורגיה.
"בפן הכלכלי מצב העניינים בגיאורגיה טוב מאוד, יש בה סוג של פריחה", אמר וכטנג בוטשריקידזה, מנכ"ל בנק TBC – הבנק הגדול בגיאורגיה לרויטרס. "המצב של כל התעשיות הוא טוב מאוד, מהחברות הקטנות ועד לתאגידים. אני לא יכול לחשוב על תעשייה כלשהי שסבלה מבעיות השנה". המצב כל כך טוב במדינה שההערכה מדברת שהצמיחה הכלכלית השנה תגיע ל-10%.
 
מאז פרוץ המלחמה היגרו לגיאורגיה 112 אלף מהגרים רוסים, כאשר כמחצית מהם אנשי היי-טק ועובדי תעשיית הטכנולוגיה. באם בדרך כלל כניסת כמות כל כך גדולה של מהגרים יוצרת עמה חוסר יציבות, אז במקרה הזה "מדובר באנשים יוקרתיים ועשירים, שהגיעו לגיאורגיה עם כמה רעיונות עסקיים – ומגדילים את הצריכה בצורה דרסטית", כך אמר דאביט קשלבה, חוקר בכיר בבית הספר הבינלאומי לכלכלה באוניברסיטת טביליסי.
נכון לעכשיו לא ברור אם מדובר על פריחה כלכלית קצרת מועד או שהיא תימשך, אך גם לתופעה החיובית הזו ישנם צדדים שליליים. בעקבות הגעתם של כל כך הרבה אנשים בעלי ממון, המחירים עלו ובעיקרם מחירי השכירות שגרמו למקומיים לאבד את בתיהם במקומות נחשבים ולחפש דירות במקומות מרוחקים יותר.
לא נראה כי המלחמה באוקראינה קרובה לסיום ולא ניתן לדעת כיצד יתנהגו אותם מהגרים רוסים כאשר המלחמה תסתיים. האם הם ישתקעו בגיאורגיה או יעזבו אותה מבלי שוב?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה