בעולם

לאחר התקיפה: הדרישה של איראן מהאו''ם כנגד ישראל

מועצת הבטחון באו''ם תכונס לבקשת איראן בכדי לדון בתקיפה הישראלית. ובך מודה איראן במצב ההגנה האווירית שלה. השגריר דנון: "נעמוד על זכותנו ונשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו"
דורון בלוך | 
איראן וישראל (צילום shutterstock)
לאחר שישראל תקפה על אדמת איראן יעדים אסטרטגיים רבים, וכן על פי דיווחים איראנים הרגה ארבעה קצינים ממשמרות המהפכה, פנה שגריר איראן באו''ם בבקשה לכנס את מועצת הבטחון. זאת תחת הטענה כי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי, מהלך שהתקבל בהסכמה.
במכתב ששיגר השגריר האיראני, ישנה הודאה בכך כי איראן לא הצליחה ליירט את כל הטילים ששיגר חיל האוויר הישראלי, ובכך הודאה כי מערכת ההגנה האווירית באיראן אינה הרמטית. על כך טוען השגריר כי ישראל הפרה את הריבונות האיראנית, וגורמת לאיום חמור על היציבות באזור "השברירי ממילא". כמו כן הודגש כי איראן "שומרת לעצמה את זכותה לתגובה חוקית ולגיטימית להתקפות אלו בזמן המתאים".
שגריר ישראל באו''ם, דני דנון, אמר על כך: "לאחר תקיפה מוצלחת של צה"ל על אדמת איראן, בתגובה למתקפות חסרות התקדים שביצעה נגד ישראל השנה, איראן מנסה לפעול נגדנו גם במישור המדיני הבינלאומי בטענה מגוחכת שישראל הפרה את החוק הבינלאומי. כפי שציינו פעם אחר פעם - אנחנו נעמוד על זכותנו ונשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו כדי להגן על אזרחי ישראל". ובסוף דבריו הבהיר: "לא ניתן לאיראן להמשיך להתחבא מאחורי שלוחותיה, כל עוד איראן תמשיך לאיים ולנסות לפגוע בנו, היא תשלם את המחיר".
כמו כן, בדיון בו תצטרך ישראל להגן על עמדתה וזכותה, יצטרך השגריר דנון ככל הנראה להתמודד גם עם אמירות שרים וח''כים בישראל, הקוראים להמשך תקיפות באיראן, ואף להפלת השלטון האיראני. אמירות של שרים וח''כים, בנוגע למלחמה בעזה, כבר גרמו בשנה האחרונה לקשיים על יראל ברמה הבינלאומית, זאת משום שיש בכך הצהרת כוונות ישראליות לתוקפנות קיצונית, גם אם לא ריאלית בפועל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה