בעולם

אבל בעולם המוזיקה: כוכב הענק מת בגיל 84

?עולם המוזיקה נפרד מענק: פיל לש, מייסד "הגרייטפול דד", הלך לעולמו. גם לאחר התפרקות "הגרייטפול דד" ב-1995, בעקבות מותו הטראגי של גרסיה, המשיך לש להפיץ את בשורת המוזיקה החיה והניסיונית. הוא הופיע בהרכבים שונים תחת השם "פיל לש אנד פרנדס", כשהוא ממשיך לחדש ולהשפיע על הסצנה
מערכת ice | 
הופעה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
פיל לש, הבסיסט המיתולוגי וממייסדי להקת "הגרייטפול דד", הלך לעולמו אתמול בגיל 84 כשהוא מוקף במשפחתו האוהבת. לש, שהיה הבכור מבין חברי הלהקה האגדית, הותיר אחריו מורשת מוזיקלית עשירה שעיצבה את פני הרוק האמריקאי למשך יותר מחצי מאה.
נגינת הבס הייחודית של לש, שהושפעה מהכשרתו הקלאסית ואהבתו לניסיונות מוזיקליים, היוותה את אחד מעמודי התווך של הסאונד המזוהה של "הגרייטפול דד". שיתוף הפעולה ההדוק שלו עם הגיטריסט ג'רי גרסיה במשך שלושה עשורים הוביל את הלהקה לפסגות חדשות של יצירה מוזיקלית ואלתור.

יליד ברקלי, קליפורניה, החל את דרכו המוזיקלית כנגן ויולה וחצוצרה, אך דווקא כשנטש את לימודיו באוניברסיטת ברקלי מצא את ייעודו האמיתי. חבירתו ללהקה, שנקראה אז "הוורלוקס", סימנה את תחילתה של מהפכה מוזיקלית שהשפיעה על דורות של מוזיקאים.
גם לאחר התפרקות "הגרייטפול דד" ב-1995, בעקבות מותו הטראגי של גרסיה, המשיך לש להפיץ את בשורת המוזיקה החיה והניסיונית. הוא הופיע בהרכבים שונים תחת השם "פיל לש אנד פרנדס", כשהוא ממשיך לחדש ולהשפיע על הסצנה המוזיקלית עד ימיו האחרונים.
מותו של לש מסמן סוף עידן במוזיקת הרוק האמריקאית, אך המורשת המוזיקלית העשירה שהותיר אחריו תמשיך להדהד עוד שנים רבות. ההשפעה העמוקה שלו על עולם המוזיקה, יחד עם גישתו הניסיונית והחדשנית, הפכו אותו לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בתולדות הרוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה