בעולם

תקועה בשדה התעופה שבעה חודשים: הפליטה מסוריה במאבק הישרדות

ארווה (ניקול) אלמסרוואי, פליטה טרנסג'נדרית מסוריה, נתקעה בשדה התעופה באיסטנבול לאחר שקנדה שללה את מעמדה כפליטה. היא מאשימה את הרשויות באפליה על רקע זהותה המגדרית ונאבקת לשוב לתהליך המקלט
מערכת ice | 
שדה תעופה (צילום freepik)
ארווה (ניקול) אלמסרוואי, פליטה טרנסג'נדרית מסוריה, תקועה בשדה התעופה באיסטנבול כבר שבעה חודשים, לאחר שמעמדה כפליטה בקנדה נשלל במפתיע. אלמסרוואי, שנמלטה ממלחמת האזחרים בסוריה ומצאה מקלט זמני בסעודיה, קיבלה אישור להתיישב בקנדה דרך סוכנות הפליטים של האו"ם. אך במהלך טיסתה מקנדה דרך איסטנבול, היא גילתה כי הכניסה לקנדה וארצות הברית נאסרה עליה, מה שגרם לה להיתקע בטורקיה.
הרשויות הקנדיות שללו את מעמדה בעקבות מידע לא ברור שלפיו היא מהווה סיכון לביטחון הציבורי. אלמסרוואי מצידה מאשימה את פקידי ההגירה באפליה על רקע זהותה המגדרית, לאחר ששוחחה עם דיפלומט קנדי שטען כי היא עברה שינוי מגדרי רק כדי לקבל מקלט בקנדה.
מאז שאלמסרוואי תקועה בשדה התעופה, היא סובלת ממצוקה נפשית קשה, ואף ניסתה לשים קץ לחייה פעמיים. הרשויות הקנדיות הודיעו לה כי החל מ-2 באוקטובר יפסיקו לספק לה מזון ומלון, מה שעשוי להוביל אותה להישלח לסוריה או להיכנס למעצר בטורקיה – שתי האפשרויות מסכנות את חייה.
עורכת דינה, ארין סימפסון, הגישה ערעור על החלטת ממשלת קנדה ומבקשת צו שיאפשר לה להישאר בשדה התעופה עד לבירור העניין בבית המשפט. אלמסרוואי ממשיכה להיאבק על זכויותיה ועל עתידה בקנדה, תוך שהיא מצפה להכרעה שתשנה את גורלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה