בעולם

בגיל 89: כוכבת סרטי 'הארי פוטר' הלכה לעולמה

דיים מגי סמית' שגילמה את מינרווה מקגונגל בסדרת הסרטים שוברת הקופות מתה בבית החולים כשמשפחתה לצידה, הותירה מורשת עשירה של משחק מבריק שהתפרש על פני יותר משבעה עשורים
מערכת ice | 
הארי פוטר אמה ווטסון (צילום האינסטגרם הרשמי של הארי פוטר)
עולם הקולנוע והתיאטרון איבד אייקון אמיתי עם לכתה של השחקנית הבריטית המהוללת, דיים מגי סמית', בגיל 89. סמית', שנפטרה הבוקר בבית החולים כשמשפחתה לצידה, הותירה מורשת עשירה של משחק מבריק שהתפרש על פני יותר משבעה עשורים. מוכרת לדור הצעיר כפרופסור מינרווה מקגונגל מסדרת סרטי "הארי פוטר" וכוויולט קרולי מ"אחוזת דאונטון", סמית' הייתה הרבה יותר מכוכבת פופולרית - היא הייתה אמנית רב-גונית שכבשה את הבמה, המסך הקטן והגדול בכישרון יוצא דופן.
קריירת המשחק של סמית' החלה בגיל 17 בתיאטרון "אוקספורד פלייהאוס", והתפתחה במהירות לקריירה מרשימה שכללה תפקידים איקוניים בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. יכולותיה הקומיות והדרמטיות המרשימות הובילו אותה לזכייה בשני פרסי אוסקר, פרס טוני, ארבעה פרסי אמי, וחמישה פרסי באפט"א, הופכת אותה לאחת השחקניות המעוטרות ביותר בהיסטוריה של עולם הבידור. הישג מרשים במיוחד היה זכייתה ב"כתר המשולש על משחק", תואר נדיר המוענק לשחקנים שזכו בפרסי אוסקר, אמי וטוני - הישג ששייך רק ל-24 שחקנים בעולם.
מעבר להישגיה המקצועיים, חייה האישיים של סמית' היו רצופי אתגרים והתמודדויות. נישואיה הראשונים לשחקן רוברט סטיבנס הסתיימו בגירושין, אך הניבו שני בנים שהמשיכו בדרכה האמנותית. נישואיה השניים למחזאי בוורלי קרוס נמשכו עד למותו ב-1998. ב-2007, סמית' התמודדה עם אבחנה של סרטן השד, אך המשיכה לעבוד תוך כדי הטיפולים, מדגימה את הנחישות והמסירות שאפיינו את הקריירה שלה. שנתיים לאחר מכן, היא הכריזה על החלמתה המלאה, ממשיכה להדהים את הקהל בהופעותיה.
תרומתה של סמית' לעולם האמנות הוכרה לא רק בפרסים, אלא גם בכבוד מלכותי כאשר הוענק לה התואר "דיים" על ידי המלכה אליזבת' השנייה ב-1990. לאורך הקריירה שלה, סמית' הפגינה יכולת מרשימה להתחדש ולהתאים את עצמה לתפקידים מגוונים ולקהלים משתנים, מה שהפך אותה לאהובה על מעריצים מכל הגילאים. היא תיזכר לא רק כשחקנית מבריקה, אלא גם כאישה חזקה שהתגברה על אתגרים אישיים ומקצועיים, והשאירה חותם בל יימחה בעולם הבידור. כפי שאמרה פעם: "אני אוהבת את זה, אני בת מזל שאני עושה את זה, ואני לא יודעת איפה הייתי בלי המשחק" - משפט המסכם את התשוקה והמסירות שהפכו אותה לאחת השחקניות הגדולות של דורנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה