בעולם

היעד האהוב על הישראלים במצב חירום: נזקי הסופה הקשה נחשפים

צ'כיה, פולין, אוסטריה ורומניה סובלות מהשלכות סופת בוריס ניכרות בכל רחבי האזור. אלפי בתים נהרסו או ניזוקו, גשרים קרסו, וכרבע מיליון בתים, בעיקר בצ'כיה, סובלים משיבושים קשים באספקת החשמל. בפולין, קריסת גשר בעיר ההיסטורית גלוצ'ולאזי הובילה לפינוי תושבים, בעוד בעיירה סטרוני סלאסקי, גשר נוסף קרס וסכר סמוך נפרץ
מערכת ice | 
סופה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
סופת בוריס ממשיכה להכות במרכז אירופה, מותירה אחריה הרס חסר תקדים ומספר הרוגים. שמונה אנשים לפחות איבדו את חייהם, בעוד מאות אלפים נפגעו מהשיטפונות הקשים שפקדו את צ'כיה, פולין, אוסטריה ורומניה. הסופה, המתוארת כאחת החמורות בעשורים האחרונים באזור, גרמה לעליית נהרות על גדותיהם, להצפת ערים וכפרים, ולפינוי של יותר מעשרת אלפים תושבים מבתיהם בצ'כיה בלבד.
ההשלכות של סופת בוריס ניכרות בכל רחבי האזור. אלפי בתים נהרסו או ניזוקו, גשרים קרסו, וכרבע מיליון בתים, בעיקר בצ'כיה, סובלים משיבושים קשים באספקת החשמל. בפולין, קריסת גשר בעיר ההיסטורית גלוצ'ולאזי הובילה לפינוי תושבים, בעוד בעיירה סטרוני סלאסקי, גשר נוסף קרס וסכר סמוך נפרץ. באוסטריה, האזור סביב וינה הוכרז כאזור אסון, עם אזהרות לציבור להימנע מהגעה לאזור שלא לצורך חיוני.

הטרגדיה האנושית מאחורי המספרים מתגלה בעדויות התושבים. בצ'כיה, בעיירה יסניק, תיאר תושב בשם מירק את המצב הקשה: "אנחנו לא יודעים מה יהיה בהמשך. האינטרנט לא עובד, כך גם רשת הטלפון. אנחנו ממתינים למישהו שיופיע ויעזור לנו". בליפובה-לזנה, פאבל שיתף את מצוקתו: "כל הבית שלי מתחת למים, אני אפילו לא יודע אם יהיה לי מקום לחזור אליו". ניסיונות חילוץ רבים מתבצעים באמצעות מסוקים, מדגישים את חומרת המצב.
בעוד הסופה צפויה להימשך לפחות עד מחר, ההשלכות ארוכות הטווח עדיין אינן ברורות. בהונגריה, הרשויות בבודפשט הזהירו כי נהר הדנובה עלול לעלות לגובה של 8.5 מטרים במחצית השנייה של השבוע, מה שמעיד על כך שהאיום טרם חלף. מנהיגי האזור, כמו ראש ממשלת פולין דונלד טוסק, הבטיחו סיוע מהיר לאזורים שנפגעו. עם זאת, השאלה הגדולה נותרת: כיצד יתמודדו מדינות מרכז אירופה עם ההשלכות ארוכות הטווח של אסון טבע בסדר גודל כזה, ומה המשמעויות לגבי שינויי האקלים והיערכות לאירועי מזג אוויר קיצוניים בעתיד?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה