בעולם

גידול של כ-47% בשיעור היצוא הישראלי לסרביה: הסכם הסחר נחשף

מכון היצוא הישראלי ולשכת המסחר של סרביה חתמו על הסכם הבנות משותף, שנועד לחזק את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. שיעור היצוא הישראלי לסרביה נשען ברובו על ענף הכימיקלים, וחווה גידול משמעותי בשנים האחרונות עם צמיחה של כ-47% בין השנים 2022 ל-2023, מ-18 מיליון דולר ל-27 מיליון דולר

מערכת ice | 
חתימת מזכר הבנות (צילום סבין סגל)
מוקדם יותר היום (רביעי) נחתם הסכם הבנות משותף בין מכון היצוא הישראלי ללשכת המסחר של סרביה. ההסכם החדש נחתם על ידי נילי שלו, מנכ"לית מכון היצוא הישראלי ונשיא לשכת המסחר של והתעשייה של סרביה, מרקו צאדז בטקס חגיגי במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ונשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ' כחלק מהביקור המדיני של הנשיא הרצוג במדינות סרביה ואלבניה שבאזור הבלקן. 
מדובר במהלך חשוב בין שתי המדינות נוכח העובדה כי ההסכם עשוי לחזק את היחסים הכלכליים בין סרביה וישראל. לצד זאת, נודע כי ההסכם נועד לעודד את שיתוף הפעולה הכלכלי בין שתי המדינות ולהגביר את העבודה המשותפת להגדלת הסחר בין המדינות, קידום היצוא בישראל לסרביה.


(צילום: סבין סגל)
על פי נתוני מכון היצוא הישראלי, שיעור היצוא הישראלי לסרביה נשען ברובו על ענף הכימיקלים, וחווה גידול משמעותי בשנים האחרונות עם צמיחה של כ-47% בין השנים 2022 ל-2023, מ-18 מיליון דולר ל-27 מיליון דולר.
עוד נודע, כי סרביה ידועה כמדינה המועמדת להצטרפות לאיחוד האירופי. כלכלתה מתאפיינת בשיעורי צמיחה משמעותיים ויציבים. על פי מכון היצוא, סרביה הינה מדינה בעלת פוטנציאל רב עבור יזמים וחברות ישראלים בתחומי הביוטכנולוגיה והאנרגיה המתחדשת, וכן חקלאות ותעשייה. כחלק מהפוטנציאל שרואה המכון עבור יזמים וחברות מישראל במדינות הבלקן כאלטרנטיבה לשוק הטורקי.
נילי שלו, מנכ"לית מכון היצוא הישראלי, סיפרה על הביקור המדיני בסרביה ואלבניה:  "ביקור זה מסמל צעד משמעותי בחיזוק היחסים הכלכליים בין ישראל לסרביה. חתימת הסכם ההבנות עם לשכת המסחר והתעשייה של סרביה, במעמד נשיאי שתי המדינות, מהווה אבן דרך חשובה בקידום הסחר הבילטרלי בין שתי המדינות".
עוד ציינה שלו: "אנו מתחייבים לפעול יחד לפיתוח הזדמנויות עסקיות חדשות ולהעמקת שיתוף הפעולה הכלכלי. ביקור זה פותח דלתות חדשות עבור העסקים הישראליים בשוק הבלקן ומחזק את מעמדה של ישראל כשותפה כלכלית משמעותית באזור בתקופה מאתגרת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה