השוק

התאחדות התעשיינים במהלך ענק: "צעד חשוב בחיזוק הקשרים המסחריים"

התאחדות התעשיינים הישראלית חתמה על מזכר הבנות עם לשכת המסחר והתעשייה הסרבית. מריאן כהן, יו"ר איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים: "הסכם זה מהווה עוד צעד חשוב בחיזוק הקשרים המסחריים בין שתי המדינות והמטרה שלנו הנה להגדיל משמעותית את הסחר"

מערכת ice | 
אירוע חתימת המזכר (צילום באדיבות התאחדות התעשיינים)
התאחדות התעשיינים הישראלית מודיעה על חתימת מזכר הבנות (MOU) עם לשכת המסחר והתעשייה הסרבית. במעמד החתימה נכחו נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג ונשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ' בארמון סרביה. 
אירוע החתימה התקיים במסגרת המפגש הכלכלית שנערך לצד ביקורו המדיני של נשיא המדינה בסרביה ובאלבניה. על פי התאחדות התעשיינים הישראלית, מטרת ההסכם הינה להגדיל את הסחר בין שתי המדינות שהיקפו כיום נמוך יחסית ועומד על כ- 90 מיליון דולר בשנה וגם לקדם שיתופי פעולה וליצור הזדמנויות עסקיות חוצי גבולות בין המדינות.
עוד נודע, כי ההסכם מניח את היסודות ליוזמות הכוללות שיתוף פעולה הדדי ויצירת הזדמנויות השקעה וסחר על ידי החלפת מידע רלוונטי, אירוח אירועים משותפים ותמיכה בביקורים הדדיים של משלחות עסקיות, ונציגי ממשל.
מריאן כהן, יו"ר איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים, מסר:  "אני שמח וגאה לחתום לראשונה על הסכם MOU עם עמיתיי הסרבים. הסכם זה מהווה עוד צעד חשוב בחיזוק הקשרים המסחריים בין שתי המדינות והמטרה שלנו הנה להגדיל משמעותית את הסחר. יש לזכור כי צמיחת הכלכלה במדינות המערביות מתכווצת ולכן עלינו לפתחה הזדמנויות החדשות במדינות כמו סרביה".
עוד ציין כהן: "מבחינה זו, הסכם זה 'פותח שערים' ליצואנים הישראלים המחפשים להתפתח לשווקים חדשים. יש לזכור כי לצד היותה ידידת אמת של מדינת ישראל, סרביה הנה מדינה מתפתחת ולאור הייצוא הקיים האפסי ביננו פוטנציאל הרחבת היחסים המסחריים והכלכליים הוא משמעותי במיוחד".
כלכלת סרביה פועלת על פי עקרונות השוק החופשי. בין המגזרים החזקים ביותר בכלכלת סרביה הם תעשיית רכב, מכונות, כרייה, אנרגיה וחקלאות. בטווח הקרוב הכלכלה הסרבית צפויה לצמוח בהתמדה בסביבות 3-4% בשנה. 
נכון לשנת 2023, היקף היבוא הישראלי עם סרביה הסתכם על כ-63 מיליון דולר, וכלל סחר בטבק ותחליפיו, מוצרי גומי ופלסטיק, מכונות ומישור מכאני, מוצרי מזון מעובד. היקף היצוא הישראלי עם סרביה בשנת 2023 עמד על כ-27 מיליון דולר, וכלל סחר בכימיקלים, מינרלים, מוצרי פלסטיק, מכונות ומכשור מכאני, מוצרים אנאורגניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה