בעולם

טראמפ נגד האריס: כולם מדברים על העימות - הנה מה שפספסתם

העימות הנשיאותי בין קמלה האריס לדונלד טראמפ, כלל התקפות הדדיות ונושאים מרכזיים כמו המלחמה בעזה, הכלכלה וההגירה. לפי סקר CNN, האריס היא המנצחת של העימות עם 63% מהנשאלים. טראמפ טוען שהמנחים לא היו הוגנים ושהאריס לא הצליחה לשכנע, אך עם זאת הדגיש שהייתה לו הופעה מצוינת

מערכת ice | 
קמלה האריס ודונלד טראמפ בעימות (צילום יוטיוב/ Hindustan Times)
הלילה (בין שלישי לרביעי) התייצבו קמלה האריס ודונלד טראמפ לעימות הנשיאותי הראשון ביניהם, כ-55 ימים לפני הבחירות הקרובות בארצות הברית. העימות, שהתקיים בפילדלפיה, היה מוקד תשומת הלב הלאומית והיה בעל משמעות רבה עבור שני הצדדים. זה היה העימות הראשון בין שני המועמדים, וכל אחד מהם ראה בו הזדמנות לשבור את השוויון בסקרים ולהשפיע על דעת הקהל לקראת ההצבעה.
העימות החל בלחיצת יד בין האריס לטראמפ, שלא נפגשו לפני כן. במהלך העימות, שעמד בסטנדרטים מחמירים של כללים, כל מועמד קיבל שתי דקות לכל שאלה והזמן לתגובותיו הוגבל. המיקרופונים של המועמדים היו פעילים רק כשזה היה תורם לדבר, מה שנועד לצמצם הפרעות.
 

סקר שנערך על ידי רשת CNN לאחר העימות הראה ש-63% מהנשאלים סברו שהאריס הייתה המנצחת הברורה של העימות, בעוד 37% העריכו שטראמפ ביצע הופעה טובה יותר. נתון זה מצביע על שיפור במעמד של האריס, כאשר סקרים קודמים הראו תמונה פחות חיובית כלפי מועמדת הדמוקרטים.
 
טראמפ טען לאחר העימות שהייתה לו הופעה מצוינת, אך התלונן על חוסר הוגנות מצד המנחים של העימות. הוא גם הוסיף שיתכן ולא יהיה עימות נוסף. המשמעות של העימות תתברר לאחר שיתקבלו תוצאות הבחירות, אך ללא ספק מדובר ברגע משמעותי במערכת הבחירות הנוכחית.
האריס, המועמדת הדמוקרטית, נראתה אגרסיבית וממוקדת. היא תקפה את טראמפ על בעיות כלכליות ואי-סדרים במדיניות החוץ שלו. טראמפ, מצידו, לא חסך במתקפות על היריבה שלו ונראה שתקף את כל מה שקשור לעמדות ולתפקוד שלה.
1. היחס לישראל: האריס התייחסה למלחמה בעזה וליחס של טראמפ לישראל. היא הדגישה את זכותה של ישראל להגן על עצמה ושטענה שהמלחמה חייבת להסתיים באמצעות הפסקת אש ושחרור החטופים. טראמפ, לעומתה, האשים את האריס בכך שהיא שונאת את ישראל והוסיף שהייתה מונעת את מתקפת ה-7 באוקטובר אילו הייתה בתפקיד. האריס דחתה את האשמותיו והבהירה כי במהלך כל הקריירה שלה היא תמכה בישראל. היא גם ציינה את תמיכתה בפתרון שתי המדינות, מבלי להזכיר תוקף ספציפי.
2. כלכלה: האריס האשימה את טראמפ בכך שהוא הותיר את ארה"ב עם שיעור האבטלה הגבוה ביותר מאז השפל הגדול ושלטראמפ אין תוכנית כלכלית מלבד קיצוצי מס לעשירים. טראמפ תקף את האריס על כך שהיא שייכת לשמאל הקיצוני והכין את המדינה להידרדרות כלכלית חמורה, כשהשווה את ארצות הברית לוונצואלה אם תיבחר.
 
3. הפלות וזכויות נשים: בהקשר לנושא ההפלות, האריס ענתה לטענות שטראמפ מבקש להגביל את זכויות הנשים. היא טענה שמרבית האמריקנים תומכים בזכותה של אישה להפסיק הריון. טראמפ, בתגובה, טען שהביטול של פסק דין "רו נגד ווייד" היה מהלך חיובי שמכבד את בית המשפט העליון.
 
4. מהגרים: טראמפ חזר על טענותיו שמהגרים "אוכלים חיות מחמד" במדינת אוהיו, טענה שהופרכה על ידי המנחים. האריס צחקה מההצהרה של טראמפ והשיבה שמדובר בטענה קיצונית שאין לה בסיס.
 
5. מדיניות חוץ ויחס לאוקראינה: הטיפול במלחמה באוקראינה היה נושא נוסף. טראמפ טען שמדיניות החוץ של ביידן והאריס מובילה את העולם למלחמת עולם שלישית, והביע אכזבה מהתנהלותם של מנהיגי המדינות. האריס השיבה שטראמפ היה נכשל במדיניות החוץ שלו ואם היה בתפקיד, פוטין היה שולט בקייב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה