בעולם

מטבע נדיר: לאחר 40 שנה התגלה ועשוי להימכר בסכום עתק

מטבע נדיר בן 40 שנה שנשמר בכספת, עשוי להימכר ביותר מחצי מיליון דולר – מה שהופך אותו לאחת ההשקעות היקרות ביותר בעולם המטבעות

מערכת ice | 
כסף-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שלוש אחיות מאוהיו גילו לאחרונה מטבע נדיר במיוחד של עשרה סנט אמריקאי, שנשמר בכספת בנק במשך יותר מ-40 שנה. המטבע, שנטבע ב-1975 בבית המטבעה בסן פרנסיסקו, לא נושא את סימן המטבעה "S" של סן פרנסיסקו מה שהופך אותו לאחד הפריטים היקרים ביותר בעולם המטבעות. רק שני מטבעות ידועים כיום ללא הסין, והשני נמכר ב-2019 תמורת 465 אלף דולר.
לפי איאן ראסל, נשיא חברת GreatCollections, המתמחה במטבעות ומנהלת מכירות פומביות באינטרנט. המטבע עשוי להימכר ביותר מחצי מיליון דולר. ראסל ציין שלמרות שהאספנים רציניים היו מודעים לקיומם של המטבעות הנדירים הללו, מקום הימצאם נותר בגדר תעלומה במשך עשרות שנים. האחיות שירשו את המטבע מאחיהן המנוח, ביקשו להישאר בעילום שם בשל הרווח הפתאומי הצפוי.
האחיות סיפרו לראסל כי אחיהן קנה את המטבע בשנת 1978 במחיר של כ-18 אלף דולר, סכום השווה כיום לכ-90 אלף דולר. ההורים שלהן, שבבעלותם הייתה מחלבה, ראו במטבעה כדרך להבטיח רשת ביטחון כלכלית. אחיהן דיבר לעיתים קרובות על המטבע הנדיר, אך הן מעולם לא ראו אותו עד לשנה שעברה.
המטבע יוצג בתערוכת מטבעות בטמפה, פלורידה, לפני שיתקיים מכרז פומבי מקוון שיסתיים בחודש אוקטובר. במקרה זה, המטבע מייצג לא רק נדירות אלא גם סיפור משפחתי מרגש שמוסיף לערכו הרב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה