כסף וצרכנות

20 שנים לאחר השוד: המטבע הנדיר חזר לישראל

במשרד התובע הכללי בניו יורק ערכו טקס מיוחד -  השבת מטבע עתיק שנשדד לפני כ-20 שנה בישראל, מדובר בפריט ארכיאולוגי נדיר מתקופת המרד הגדול
מערכת ice |  2
המטבע הנדיר (צילום רשות העתיקות)
לאחר שנשדד לפני 20 שנים, ארצות הברית החזירה לישראל מטבע נדיר ביותר בן כ-2,000 שנה. לפי הפרסומים המטבע מסוג זה הוא הרביעי מסוגו הידוע בעולם. מדובר ברבע שקל עשוי כסף, מהשנה הרביעית למרד הגדול, שהיווה הצהרת עצמאות של היהודים מול הרומאים.
טקס החזרת המטבע התקיים במשרד התובע הכללי בניו יורק, ובו השתתפו בין היתר שגריר ישראל באו"ם, קונסול ישראל בני יורק, מנהל רשות העתיקות, התובע הכללי של מנהטן ונציג המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב.
 
ברשות העתיקות מסבירים כי המטבע נחשב לנדיר כל כך משום שייצור מטבעות של ישראלים היה מוגבל בהחלט. בתקופה הרומית העניקה הקיסרות אישור לשליטים המקומיים לטבוע מטבעות, וזאת - בהתאם לחשיבותם ולמידת קרבתם לשלטון המרכזי. "על רקע זה - טביעת מטבעות כסף על ידי מנהיגי המרד הגדול, על גבי אותם מטבעות כסף אימפריאליים, היוותה למעשה הכרזת עצמאות של היהודים בארץ ישראל, למול האימפריה האדירה שניצבה מולם, והיא היוותה סמל גדול בהרבה מהערך הכלכלי של המטבע עצמו", הסביר אילן חדד, המפקח על המסחר ברשות העתיקות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בתוכנית היסטוריה למכירה בערוץ ההיסטוריה לפני כמה שנים
    מיקי0 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניסה ישראלי למכור את המטבע לבית המשכון
    סגור
  • 1.
    מטבעות ומרד
    רוברט 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בגלל המרד "המהולל" עם ישראל נשחט גורש לכל חלקי העולם וחלק הפך לטרף הגלדיטורים בקולוסאומים שונים. 2000 שנה סבלנו בגלל "הגיבורים" שחשבו לנצח את האימפריה הרומית !
    סגור