בעולם

רשמית: קמלה האריס היא מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב

סגניתו של ג'ו ביידן קיבלה באופן רשמי את מועמדות המפלגה במהלך אירועי הוועידה בשיקגו, ונשאה נאום מקיף ובו הציגה את חזונה לשלטון עתידי. האריס: "אהיה נשיאה שמובילה ומקשיבה, נשיאה ריאלית ומעשית". לדבריה, "עכשיו זה הזמן לסגור עסקה לשחרור חטופים ולהפסקת אש"
מערכת ice |  2
קמלה האריס (צילום shutterstock)
סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס קיבלה הלילה (שישי) באופן רשמי את מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בבחירות 2024. דבריה של האריס סיימו את הוועידה הדמוקרטית בשיקגו עם נאום שנמשך 45 דקות, שבו הציגה את עיקרי מדיניותה, הדגישה את ניסיונה כתובעת ותקפה את יריבה הראשי בבחירות, דונלד טראמפ.
במהלך נאומה, האריס הציגה את חזונה לשלטון עתידי, תוך שימת דגש על מדיניות פנים וחוץ. היא הדגישה את מחויבותה לאזרחים, ואמרה כי בכוונתה להיות נשיאה המאגדת את האומה סביב אידיאלים גבוהים. "אהיה נשיאה שמובילה ומקשיבה, נשיאה ריאלית ומעשית. מבית המשפט ועד הבית הלבן, משימת חיי היא להילחם למען העם האמריקני".
 
על פי דיווח ynet, האריס ידעה היטב כי נאומה היה מבחן חשוב להקרין כוח ועוצמה, כמועמדת לנשיאות וכמפקדת עליונה של הצבא האמריקני. היא התחייבה לשמור על הצבא האמריקני ככוח החזק ביותר בעולם, לעמוד מול דיקטטורים ולהמשיך להגן על אוקראינה. עם זאת, ההתייחסות המשמעותית ביותר שלה הייתה למצב בעזה.
 
"הנשיא ביידן ואני עובדים ללא הרף", אמרה האריס. "עכשיו זה הזמן לסגור עסקה לשחרור חטופים ולהפסקת אש. אני רוצה להיות ברורה: תמיד אתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ותמיד אדאג שלישראל תהיה היכולת להגן על עצמה, כי אסור שהעם בישראל יעמוד שוב מול המלחמה שארגון טרור בשם חמאס גרם לה ב-7 באוקטובר, כולל אלימות מינית מזעזעת וטבח בצעירים בפסטיבל מוזיקה".
בהתייחסות למצב בעזה, ציינה האריס: "מה שקרה בעזה בעשרת החודשים האחרונים הוא הרסני. כל כך הרבה חיי חפים מפשע נלקחו, אנשים נואשים ורעבים נמלטים שוב ושוב למקום מבטחים, ומימדי הסבל הם שוברי לב". "הנשיא ביידן ואני עובדים לסיום המלחמה הזאת כך שישראל תהיה בטוחה, החטופים ישוחררו, הסבל בעזה ייפסק, והעם הפלסטיני יוכל לממש את זכותו לכבוד, ביטחון, חירות והגדרה עצמית", סיכמה האריס את דבריה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה לא ציינה סבל תושבי ישראל
    טאי 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתציין סבל החטופים, המפחות, המפונים והטילים שישראל חוטפת. לא רק סבל עזציים ש 99 אחוז מהם מחבלים.
    סגור
  • 1.
    צוחקים עלינו בפנים (ל"ת)
    משפחת סימפסון 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור