בעולם

קומוניסטית? מה מציעה "כלכלת ההזדמנויות" של קמלה האריס

סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, קמלה האריס, הציגה את תוכניתה הכלכלית ואת חזון ”כלכלת הזדמנויות” שלה המבוסס על הורדת עלויות המזון, הדיור, שירותי הבריאות והטיפול בילדים. האם דימוי "הקומוניסטית" יסייע לה בבחירות?

מערכת ice | 
קמלה האריס (צילום shutterstock)
התוכנית הכלכלית של המועמדת לנשיאות ארה"ב, קמלה האריס, הוצגה בסוף השבוע האחרון בכנס של המועמדת בצפון קרוליינה. התוכנית, המכונה "כלכלת ההזדמנויות" כוללת איסור פדרלי על הפקעת מחירים תאגידית על מצרכים, זיכוי מס של 6,000 דולר למשפחות עם יילודים ותוספת עידוד של 25,000 דולר לרוכשי דירה ראשונה.
על פי ההשערות, האריס מנסה כך לפנות למצביעים ממעמד הביניים ולהציע להם ביטחון פיננסי בסיסי.
האריס תקפה בנאום גם את המדיניות הכלכלית של יריבה, דונלד טראמפ, וטענה כי "מס טראמפ" המיועד להגדלת המכסים על סחורות מיובאות יביא להפחתת מסים על מיליארדרים ותאגידים.
מנגד, תוכניתה הכלכלית של האריס כבר זכתה לביקורת חריפה מצד רפובליקנים ואנליסטים כלכליים שהזהירו מפני ממשלה שקובעת מחירים.
הוועדה ללא מטרות רווח לתקציב פדרלי אחראי, העריכה עד כה שהמדיניות שהציגה האריס תעלה את הגירעון האמריקני ב-1.7 טריליון דולר במהלך 10 השנים הבאות.
הנשיא לשעבר טראמפ, לא נשאר כמובן אדיש לתוכנית של האריס וטען שהפכה קומוניסטית מלאה. בין היתר כינה אותה "קומרד קמלה" (צורת הפנייה לחבר במפלגה הקומוניסטית), וטען שפיקוח מחירים ממשלתי מעולם לא עבד בעבר ויוביל להעלאת מחירים חדה. טראמפ אף טען שהמדיניות הנוכחית של ממשל ביידן-האריס להפחתת אינפלציה הוא הונאה.
"זו שיטה קומוניסטית... היא מבטיחה לחלק דברים שהיא לא יכולה לספק. היא לעולם לא תאשר אותם", אמר הנשיא לשעבר. "בדיוק כמו כשהיא וג'ו 'המושחת' ניסו לוותר על חוב הסטודנטים. איך זה הסתדר? לא טוב מדי".
דימוי הקומוניסטית שיריבה של האריס מנסים להדביק לה איננו חדש. המיליארד, אילון מאסק, אחד מתומכיו הבולטים של דונלד טראמפ, אף צייץ ברשת X שבבעלותו: "קמלה היא ממש קומוניסטית. היא רוצה לא רק הזדמנות שווה אלא תוצאות שוות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה