בעולם

שגריר איראן באו''ם: "לסווג את ישראל כישות טרור"

רגע לפני שיחות המו''מ בדוחא, שגריר אירן באו''ם קרא לסווג את ישראל כישות טרור, והגדיר את החמאס כ'ארגון שחרור'. בנוסף איראן הכחישה את השתתפותה בשיחות המו''מ, ושוב הוציאה גינוי
דורון בלוך | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רגע לפני שיחות המו''מ על מתווה הפסקת האש ושחרור החטופים שיתקיים היום (חמישי) בדוחא, קרא שגריר איראן באו''ם עלי בחרייני, לסווג את ישראל והמשטר הציוני כישות טרור, זאת על רקע חיסול מנהיג החמאס איסמעיל הנייה בשטח איראן.
במכתב ששיגר השגריר האיראני לנציב העליון של האו''ם לזכויות אדם, טען בחרייני כי איראן רואה בחמאס 'ארגון שחרור, המוקדש לחופש ולעצמאות של פלסטין'. כך על פי דיווח ב'טהרן טיימס'. ואף המשיך להתבטא ולטעון כי חיסולו של הנייה הינה פעילות 'שנועדה לערער את הנחישות הפלסטינית, למחוק את הזהות הפלסטינית, ולמנוע את זכותו להקים מדינה עצמאית.
עוד המשיך השגריר לטעון כי על האמנה הבינלאומי למניעת מימון טרור, יש לסווג את 'המשטר הציוני' כישות טרור, והמשיך להרחיב כי פעולות מדינת ישראל והצבא מול הפלסטינים הינו 'מדגימות טרור'. עוד, אמר כי חיסולו של הנייה הינו הפרה של החוק הבינלאומי, כינה את החיסול כ'רצח פחדני' וטען כי ממשלת ישראל ונתניהו אינם מעוניינים בהפסקת אש.
בנוסף, באיראן דחו את השמועה כי יהיו מעורבים בשיחות המו'''מ היום בדוחא, אך הבהירו בגינוי את תמיכת מדינות המערב בישראל, במישור הפוליטי, והסיוע הצבאי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה