בעולם

איראן מקבלת מסחר חריף: "יישאו באחריות לפעולות שיסכנו את היציבות"

קנצלר גרמניה שוחח עם נשיאה הנכנס של איראן מסעוד פזשכיאן, וקרא לו "לעשות כל דבר אפשרי" במטרה למנוע בכל מחיר הסלמה צבאית נוספת במזרח התיכון. על פי דיווח סוכנות הידיעות רויטרס, קריאתו של שולץ מגיעה לאחר שהשתתף מוקדם יותר בהצהרה משותפת עם מנהיגי בריטניה וצרפת
מערכת ice | 
עלי ח'אמנאי (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ khamenei.ir)
קנצלר גרמניה אולף שולץ שוחח היום (שני) באופן טלפוני עם נשיאה הנכנס של איראן מסעוד פזשכיאן, וקרא לו "לעשות כל דבר אפשרי" במטרה למנוע בכל מחיר הסלמה צבאית נוספת במזרח התיכון, על רקע איומי משטר האייתוללות הרצחני בנקמה נגד ישראל עקב חיסול אסמעיל הנייה בטהרן.
על פי דיווח סוכנות הידיעות רויטרס, קריאתו של שולץ מגיעה לאחר שהשתתף מוקדם יותר בהצהרה משותפת עם מנהיגי בריטניה וצרפת, שבה קראו "לאיראן ולבעלות בריתה להימנע מתקיפות שיחריפו את המתיחות האזורית ויסכנו את ההזדמנות להסכים על הפסקת אש ושחרור החטופים".
על פי ההצהרה, "הם יישאו באחריות לפעולות שיסכנו את ההזדמנות הזו לשלום וליציבות". כזכור, לפני שבועיים הרשויות הגרמניות ביצעו פשיטה רחבה על המרכז האיסלאמי הממוקם בהמבורג. על פי החשד במסגד התבצעה הטפה מצד האימאם הראשי נגד מדינת ישראל. עוד נודע לאחר סגירת המתחם כי לאחראים עליו היה קשר הדוק עם חזבאללה ועם המשטר האיראני.
במגזין הגרמני פרסמו שבמשרד הפנים הגרמני מצאו ראיות שקושרות בין המסגד לחות'ים בתימן ועלונים שמשבחים את הטבח שהתרחש ב-7.10. עוד נמצא כי מחמד מופתה, ראש המרכז האסלאמי, החליף 650 הודעות עם מהדי מוסתפבי, סגן ראש יחסי החוץ בלשכת המנהיג העליון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה