בעולם

איראן בוחרת נשיא: מי יחליף את ראיסי? הרשימה המלאה

לאחר מותו של נשיא איראן איברהים ראיסי בהתרסקות המסוק לפני כחודש וחצי, יצעדו אזרחי משטר האיתוללות הרצחני אל הקלפיות. המועמדים הבולטים: מוחמד קאליבאף, סעיד ג'לילי ומסעוד פזדשכיאן. המנהיג העליון חמינאי: "הגאווה והכבוד של איראן תלויים בנוכחות העם. אני מקווה שהאיראנים ישתתפו בזכות הגדולה הזו"
מערכת ice | 
איראן (צילום freepik)
החלו הבחירות לנשיאות באיראן. לאחר מותו של נשיא איראן איברהים ראיסי בהתרסקות המסוק לפני כחודש וחצי, יצעדו אזרחי איראן הבוקר (שישי) אל הקלפיות, בניסיון להשפיע על זהותו של הנשיא הבא שימלא את מקומו של ראיסי עד להשלמת הכהונה. אם אחד המועמדים יזכה ב-50% מהקולות, הבחירות יוכרעו כבר בסיבוב הראשון. 
המתמודדים בבחירות לנשיאות איראן הם: יו”ר הפרלמנט האיראני מוחמד באקר קאליבאף, ראש צוות המו”מ לשיחות הגרעין לשעבר סעיד ג’לילי – שניהם נחשבים לשמרנים ומקורבים מאוד למנהיג העליון חמינאי. שר הפנים לשעבר מוסטפא פורמוחמדי שנחשב גם הוא לשמרן, אבל אינו מקושר עם האייתוללות הבכירים ולעת עתה לא נראה שיש לו סיכוי להיבחר בבחירות הללו.
 
בנוסף, המועמד היחיד המזוהה עם המחנה הרפורמיסטי, מסעוד פזדשכיאן, מנתח לב בן 69 שבעבר היה שר הבריאות וכיום חבר פרלמנט. המנהיג העליון עלי חמינאי הצביע בטהרן. "הגאווה והכבוד של איראן תלויים בנוכחות העם. אני מקווה שהאיראנים ישתתפו בזכות הגדולה הזו", אמר. לדבריו, "נדרשת השתתפות גדולה כדי להוכיח את מצבה הטוב של איראן".
על פי הדיווח ב-ynet, מבין הארבעה, פזשכיאן הוא המועמד הרפורמיסט היחיד. בקמפיין הבחירות שלו הבטיח להחזיר את איראן להסכם הגרעין וזכה לתמיכת הנשיא לשעבר חסן רוחאני. פזשכיאן הצליח בשבועות האחרונים למשוך קהלים גדולים לעצרות שלו. סיסמת הבחירות שלו היא "למען איראן" – קריאה להתלכד סביב הלאומיות במקום סביב הדת, והיא מתכתבת עם קמפיין הבחירות שניהל בעבר הנשיא הרפורמיסט חאתמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה