בעולם

בבית הדין בהאג: ישראל מקבלת תמיכה ממקור לא צפוי

על רקע הפרסום הצפוי בסוף השבוע של חוות הדעת המייעצת של בית הדין הבינלאומי בנוגע לחוקיות השליטה הישראלית ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים, מאות נוצרים מעשרות מדינות ברחבי העולם השתתפו בכנס תמיכה בישראל שנערך בהאג
מערכת ice | 
האג בית הדין הפלילי (צילום shutterstock)
מאות נוצרים מעשרות מדינות ברחבי העולם השתתפו בכנס תמיכה בישראל שנערך בהאג באחרונה, על רקע הפרסום הצפוי בסוף השבוע של חוות הדעת המייעצת של בית הדין הבינלאומי בנוגע לחוקיות השליטה הישראלית ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים. הכנס נערך על ידי המנהיג הנוצרי ג'ק ואן דר טאנג, המתגורר בהאג, והוא נתמך על ידי מספר ארגונים נוצרים, בראשם השגרירות הנוצרית הבינלאומית.
באירוע, שנערך סמוך ל"ארמון השלום", מושבו של בית הדין הבינלאומי, השתתפו 800 נוצרים תומכי ישראל מ-45 מדינות. המשתתפים חתמו על הצהרה, התומכת בזכותה של ישראל על ארצה ההיסטורית, והביעו את התנגדותם לחלוקת הארץ. ההצהרה נשלחה ל-15 השופטים בבית הדין, וכן לסגן השגריר בהולנד, ירון וקס. משתתפי הכנס מחו על העובדה שבית הדין הבינלאומי אפשר לארגונים אסלאמיים להביע את עמדתם בנוגע לחוקיות השליטה של ישראל ביהודה ושומרון, בעוד שארגונים נוצרים לא הורשו לעשות כן.
דיוויד פרסונס, סגן נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית: "השגרירות הנוצרית הבינלאומית גאה להיות חלק מהיוזמה שנערכה בהאג, במטרה להבטיח שהשופטים בבית הדין ישמעו את קולם של עשרות מיליוני נוצרים שעומדים לצדו של העם היהודי ו-4,000 שנה של קשר בינו לבין ארץ ישראל. יש חוסר צדק בכך שהארגון לשיתוף פעולה אסלאמי הורשה להציג את עמדותיו המבישות המבקשות להחריב את עצם קיומה של ישראל, בזמן שהתעלמו מקולם של נוצרים מרחבי העולם. עבורנו, חזרתם של היהודי למולדתם ההיסטורית היא הדוגמה הטובה ביותר לצדק היסטורי".
מארגן הכנס, ג'ק ואן דר טנג, המתגורר בהאג: "עיר מגורי, האג, מכונה 'בירת השלום והצדק', אך רב מקומי לימד אותי שביהדות העולם עומד על שלושה עמודים: אמת, שלום וצדק. ואני שולח לבית הדין הבינלאומי את העמוד השלישי, של האמת בכל הנוגע לישראל, בעיקר בשבוע שבו חוות דעתם המייעצת עומדת להתפרסם. על רקע זה החלטנו לקיים מעין משפט פומבי, למען זכות היהודים על מולדתם ההיסטורית, וחתמנו על ההצהרה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה