משפט

"בעל מקצוע מיומן": זה המחליף של אהרון ברק בבית הדין הבינלאומי בהאג

לאחר פרישתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר מייצוגה של ישראל, מכורח נסיבות אישיות ומשפחתיות, הממשלה הודיעה על מינויו של פרופ' רון שפירא לתפקיד הבכיר. שפירא, רקטור המרכז האקדמי פרס, יצא בעבר נגד בית הדין: "חוסר יושר אינטלקטואלי, שימוש מניפולטיבי בהגדרות, כלים מגושמים לבדיקת עובדות והפרכת שקרים"
מערכת ice | 
אהרון ברק (צילום shutterstock, פלאש 90/ מרים אלסטר)
לאחר פרישתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק מייצוגה של ישראל בדיונים בבית הדין בהאג מסיבות אישיות משפחתיות, הממשלה הודיעה היום (שני) כי פרופ' רון שפירא יחליפו. הדיונים עודם ממשיכים להתקיים, כשעל הפרק התביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בטענה לביצוע רצח עם בעזה.
שפירא יצא בעבר בריש גלי נגד בית הדין הבינלאומי. "אני מקווה שברור שנשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, נשלח על ידי מדינת ישראל לשמש שופט בגוף שכמעט כל תושבי מדינת ישראל היהודים וכל הצמרת המדינית שלה חושבים שהוא איננו ראוי לשום מידה של אמון", כתב שפירא בחשבון הפייסבוק האישי שלו.
 
"חוסר יושר אינטלקטואלי, שימוש מניפולטיבי בהגדרות רב-משמעיות, כלים מגושמים מדי לבדיקת עובדות והפרכת שקרים והסוואת אינטרסים זרים של השופטים עצמם במלל הנחזה בכזב כנייטרלי". כזכור, במהלך הדיונים ברק סבר שאין בסיס להאשמות של דרום אפריקה כאילו ישראל מבצעת לכאורה מעשים של רצח עם כנגד הפלסטינים. 
"הנשיא ברק בוודאי חפץ בכל מאודו בטובת מדינת ישראל, ויש לקוות שכשרונו העצום יועיל לה. אך העובדה ששלחנו לשם בעל מקצוע מיומן, שאנחנו משוכנעים בהזדהות שלו עם האינטרסים של כולנו, לא נובעת מכבוד שאנחנו רוחשים לקבלת החלטות באופן כזה", כתב שפירא. 
שפירא הוא עורך דין ופרופסור למשפטים ישראלי. משמש רקטור המרכז האקדמי פרס. קודם לכן היה נשיא המרכז האקדמי פרס ומרצה באוניברסיטת בר-אילן ובאוניברסיטת תל אביב. בתו היא כתבת תאגיד השידור הישראלי כאן 11 יערה שפירא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה