בעולם

רק בן 39: דונלד טראמפ הכריז על המועמד לתפקיד סגן הנשיא

הסנאטור מאוהיו ג'יי. די ואנס, שמכהן בתפקידו כשנתיים בלבד, הוא המועמד הרפובליקני שעשוי לשמש יד ימינו של נשיא ארצות הברית הבא. הוא פרסם ספר זיכרונות שהפך רב מכר, ועשה קריירה כפרשן ואיש תקשורת
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
בצל ניסיון ההתנקשות בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, המועמד המוביל בבחירות בארצות הברית  בחר הערב (שני) בסנאטור מאוהיו ג'יימס דיוויד ואנס לתפקיד סגנו במרוץ לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית. ואנס, בן 39, נשוי ואב לשלושה הוא סופר, פרשן, ואיש עסקים שצמח בשלוש השנים האחרונות בשורות המפלגה הרפובליקנית ונחשב ל"כוכב עולה".
בשנת 2016 פרסמה ההוצאה לאור "הרפר" את ספר זיכרונותיו "יומני האפלצ'ים: סיפורה של משפחה ותרבות במשבר" שנכלל ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס והיה מועמד לפרס דייטון לספרות ושלום. ספר זה הפך את ואנס לדמות מוכרת ומשפיעה בקרב אמריקנים רבים. בינואר 2017 הצטרף ואנס לסגל CNN. ב-4 במאי 2022 זכה ואנס במועמדות המפלגה הרפובליקנית לסנאט. בנובמבר אותה שנה ואנס בבחירות לסנאט וגבר על טים ראיין עם 53.3% מקולות הבוחרים. 
 
אם טראמפ יבחר בנובמבר, ואנס יהיה אחד מסגני הנשיא הצעירים בהיסטוריה. הלילה תתקיים הוועידה הרפובליקנית במילווקי שתימשך על פני ארבעת הימים הקרובים, במהלכה תוכרז מועמדותו של ואנס לתפקיד סגן הנשיא מטעם המפלגה באופן רשמי. בנאום בפני מכון קווינסי בחודש מאי, תמך ואנס בסיוע לישראל ואף הציג אותו כמרכיב קריטי במדיניות החוץ. "אני תומך בישראל ובמלחמתה נגד חמאס". ואנס ביקר בישראל לפני כשנתיים.
 

אמו ואביו של ואנס התגרשו כאשר ואנס היה פעוט, בשעה שאביו נעדר מרוב חייו של ואנס ואמו נאבקה בהתמכרות לסמים ולאלכוהול. לימים, המאבק בהתמכרויות לסמים ואלכוהול הפך לאחד מנושאי הדגל אותם קידם ואנס בכהונתו בסנאט. הוא בעל תואר ראשון במדע המדינה ובפילוסופיה ותואר שני במשפטים מבית הספר למשפט של אוניברסיטת ייל. למרות שבעבר ואנס נחשב למבקר חריף של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, במהלך מסע הבחירות שינה את דעתו והתנצל על חלק ניכר מהתבטאויותיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה